Nordic Choice Hotellpass sommar 2021

palmen

New member
Nordic Choice erbjuder även i år hotellpass för sommaren. De kommer i två olika versioner, en billigare variant som inte gäller på alla hotell och en lite dyrare som gäller på nästan alla (finns några hotell som är borttagna).

Bo mellan 1 juni och 31 augusti 2021

The summer flee

5 nätter för 4500 / 10 nätter för 7500

Nordic Hotel Pass - The Summer Flee

The whole shebang

5 nätter för 7000 / 10 nätter för 12000

Nordic Hotel Pass - The Whole Shebang

Kollade snabbt, hittade ingen direkt lista på vilka hotell som ingår i summer flee.

Någon som sett vilka det är?

Edit: nu såg jag att det gick klicka och söka.

Blev besviken på utbudet på Summer Flee, det passar inte mitt tänkta resemönster.

Whole She-bang känns dyrt per natt.

Var det inte något förra året med att man inte fick uppgrade heller trots status?

Atom skrev:Kollade snabbt, hittade ingen direkt lista på vilka hotell som ingår i summer flee.Någon som sett vilka det är?Edit: nu såg jag att det gick klicka och sökaKlicka för att utvidga...
Japp, finns här Hotels - The Summer Flee men hittar ingen motsvarighet för The whole shebang så frågan är om det finns undantag eller om alla kan bokas om det finns tillgänglighet..

Atom skrev:Kollade snabbt, hittade ingen direkt lista på vilka hotell som ingår i summer flee.Någon som sett vilka det är?Edit: nu såg jag att det gick klicka och söka.Blev besviken på utbudet på Summer Flee, det passar inte mitt tänkta resemönster.Whole She-bang känns dyrt per natt.Var det inte något förra året med att man inte fick uppgrade heller trots status?Klicka för att utvidga...
Sjukt dyrt enligt mig. En höjning från 800kr/natt till 1200kr/natt. Det märkliga är att vissa hotell kostar ca 1000kr per natt och inte ingår i paketet för 7500kr. De ingår i 12000kr paketet. Varför skulle jag vilja betala 1200kr istället för ca1000kr?

Nja till detta. Det går att boka billigare. Jag bodde massor på NCH förra sommaren och mitt snitt låg långt under 800 kr/natt.

A87 skrev:Sjukt dyrt enligt mig. En höjning från 800kr/natt till 1200kr/natt. Det märkliga är att vissa hotell kostar ca 1000kr per natt och inte ingår i paketet för 7500kr. De ingår i 12000kr paketet. Varför skulle jag vilja betala 1200kr istället för ca1000kr?Klicka för att utvidga...
Det finns ju hotell som standard har lite högre priser än 1200kr under sommaren t.ex Varberg och Halmstad.

Nikje skrev:Japp, finns härHotels - The Summer Fleemen hittar ingen motsvarighet för The whole shebang så frågan är om det finns undantag eller om alla kan bokas om det finns tillgänglighet..Klicka för att utvidga...
Alla ingår i shebang utom några få som är angivna på sidan, tex Yasuragi, At Six och några till.

Cristoffer Cedergren skrev:Nja till detta. Det går att boka billigare. Jag bodde massor på NCH förra sommaren och mitt snitt låg långt under 800 kr/natt.Klicka för att utvidga...
Det är dock is stor skillnad mellan 2020 och 2021. Förra året var det i stort tomt på bokningar och väldigt billigt tills info kom att det var ok att resa inom Sverige när helt plötsligt alla ville boka.

I år har folk varit mer förutseende och bokat långt i förväg.

palmen skrev:Alla ingår i shebang utom några få som är angivna på sidan, tex Yasuragi, At Six och några till.Det är dock is stor skillnad mellan 2020 och 2021. Förra året var det i stort tomt på bokningar och väldigt billigt tills info kom att det var ok att resa inom Sverige när helt plötsligt alla ville boka.I år har folk varit mer förutseende och bokat långt i förväg.Klicka för att utvidga...
Har redan många bokningar inför sommaren som ligger på 600-700 kr/natt. Dom ställen och nätter det det blir dyrare än 800 kr anväder jag poäng istället.

Cristoffer Cedergren skrev:Har redan många bokningar inför sommaren som ligger på 600-700 kr/natt. Dom ställen och nätter det det blir dyrare än 800 kr anväder jag poäng istället.Klicka för att utvidga...
Jag har också ett antal bokningar under 600 kronor som gjorts på diverse kampanjer. Men tittar man "normalpriser" så behöver de inte rea ut allt i år för att få någon beläggning över huvud taget, det problemet hade de förra året fram till juni ungefär.

Någon som kunnat delbetala hotellpass med presentkort? Köpte ett presentkort i december för kampanjpris. Villkoren säger att man inte får köpa presentkort med presentkort. Jag menar att hotellpass inte är ett presentkort, det menar kundtjänsten.

A87 skrev:Någon som kunnat delbetala hotellpass med presentkort? Köpte ett presentkort i december för kampanjpris. Villkoren säger att man inte får köpa presentkort med presentkort. Jag menar att hotellpass inte är ett presentkort, det menar kundtjänsten.Klicka för att utvidga...
I T&C står följande

2 PAYMENT

2.1 The hotel pass can be purchased by using one of the payment methods shown on the Website. When making a purchase, the payment terms on the Website apply in as far as these are not stipulated in these terms and conditions.

Man erbjuder enbart betalning med kort samt att det går att applicera en promo code om man har sådan. FInns ingen info om att man kan betala med presentkort på betalsidan.

Jag gissar att "presentkort" och "hotellpass" går under samma kategori, dvs förköpt värde som man sedan löser in på hotellen. Sen kanske man lite slarvigt uttrycker sig att båda är presentkort vilket det går att dividera vad som omfattas av presentkort. Tror inte du har så mycket för att argumentera om detta då det står tydligt vad som gäller för betalning, dvs det som erbjuds på hemsidan och där erbjuds inte presentkort vad jag kan se (mer än att man kan titta saldo på ett presentkort, men det är ju inte samma som att betala)

Håller med. Gav upp diskussionen med den jag pratade med eftersom jag på något sätt förstår. Samtidigt så är ju presentkort betalmedel så som kontanter och kort enligt min åsikt.

Tänkte bara höra om någon mer råkat ut för liknande.

A87 skrev:Håller med. Gav upp diskussionen med den jag pratade med eftersom jag på något sätt förstår. Samtidigt så är ju presentkort betalmedel så som kontanter och kort enligt min åsikt.Tänkte bara höra om någon mer råkat ut för liknande.Klicka för att utvidga...
Även om det är ett betalmedel så godtar de inte detta betalmedel för just detta pass, precis som kontanter är ett betalmedel men inte heller gäller då det måste köpas online.

Back