Norwegian ändrar logotyp

011430121

New member
Efter 20 år ändrar Norwegian till en modernare logga.

Källa flygsmart 24

dylogo.png

Norwegian endrer sin visuelle profil

Norwegian har en profil som folk lett kjenner igjen. Men nå moderniserer selskapet sin visuelle profil og logo for første gang siden etableringen i 2002....

cropped-IMG_4160-copy-32x32.png

flysmart24.no

Påminner om när Sture Allén kom fram till att Gamla Ullevi skulle heta Gamla Ullevi efter ombyggnationerna. Skillnaden på loggan är ju så liten så det nästan blir löjligt. Men det är kanske tillräcklig modernisering att säga att den är moderniserad?

Klassisk sån här sak som jag är för dum för att förstå, tydligen… Det var ju varken en snyggare eller mer igenkännlig logo, enligt min uppfattning. Konstigt att man ena året är nere för räkning, och det andra kan man söla med resurser såhär.

Jag får ändå tillstå att det är bättre att alla dessa grafiska designers pungslår företag på pengar, för att förnya något pga av förnyelsen i sig, än att dessa designers går på A-kassa... Jag blir dock mer tveksam när de pungslår offentliga myndigheter och institutioner... Då är det offentliga medel som offentliga medel, bara en annan budget...

jsn skrev:Jag blir dock mer tveksam när de pungslår offentliga myndigheter och institutionerKlicka för att utvidga...
Ja men det beror ju på att offentliga myndigheter och institutioner tar efter näringslivet, anställer varumärkesbyggare och villigt tar emot pungslagen uppenbarligen i uppfattningen att det krävs för att vara relevanta och moderna. Jag har inte sett ”ljuset” än i den här delen,

Back