Norwegian beställer ytterliggare 4 Boeing 787-9

Norwegian har idag 89 plan

Men de har 258 plan beställda...de måste sikta på 80 miljoner passagerare då.

Snacka om självförtroende. Men är detta en chansning eller finns det insikt om

nåt som konkurrenterna inte har?

Jag gillar denna attityd men mkt tveksamt om jag flyger med dem.
 
Jaws skrev:Norwegian har idag 89 planMen de har 258 plan beställda...de måste sikta på 80 miljoner passagerare då.Snacka om självförtroende. Men är detta en chansning eller finns det insikt omnåt som konkurrenterna inte har?Jag gillar denna attityd men mkt tveksamt om jag flyger med dem.Klicka för att utvidga...
Jag tror att någon i forumet förklarade tidigare att Norwegian räknar med att kunna sälja sina gamla plan i takt med ny leverans av flygplan.


Dvs det kommer inte att bli 89 + 258 = 347 flygplan totalt i framtiden.
 
Dr. Miles skrev:Jag tror att någon i forumet förklarade tidigare att Norwegian räknar med att kunna sälja sina gamla plan i takt med ny leverans av flygplan.Dvs det kommer inte att bli 89 + 258 = 347 flygplan totalt i framtiden.Klicka för att utvidga...



I SAS' fall stämmer din ekvation; en in och en ut


I Norwegians fall har vi ett helt annat läge -> en synnerligen beslutsam expansion.




Oavsett hur många plan som byts ut talar vi om minst en tredubbling av trafiken.


Så min poäng kvarstår; Norwegian står inför en mkt stor expansion...




Vilka är de affärsmässiga grunderna för detta? Är inställningen "do or die"?
 
Jaws skrev:I SAS' fall stämmer din ekvation; en in och en utI Norwegians fall har vi ett helt annat läge -> en synnerligen beslutsam expansion.Oavsett hur många plan som byts ut talar vi om minst en tredubbling av trafiken.Så min poäng kvarstår; Norwegian står inför en mkt stor expansion...Vilka är de affärsmässiga grunderna för detta? Är inställningen "do or die"?Klicka för att utvidga...



Tror t.o.m att det var ett citat av Kjos - expansion, eller så kvävs man av konkurrenterna. Stordriftsfördelar, mata trafik, baser i låglöneländer etc... Gör man inte expansionen gör något annat bolag det. Vueling o Germanwings är ju, i mina ögon, liknande produktkoncept...




Vueling fick ju t.e.x nyss trafikrättigheter till Saudiarabien och flyger sedan tidigare till t.e.x. Gambia.. Deras längsta flygning från Barcelona ligger på ca 7h, och anslutningar från Norden fungerar fint.
 
Back
Top