Norwegian låser Cashpoints under rekonstruktionen

Går även att läsa direkt på Norwegians hemsida!



https://www.norwegian.com/uk/about/company/reorganisation/?




Norwegian skrev:We are announcing some temporary changes to our Norwegian Reward loyalty program.Pausing of Reward program benefits with Norwegian while in reconstruction processWe will be pausing the Norwegian airline-related benefits of our loyalty program. Your membership will remain active, but during this time it will not be possible for you to earn or spend CashPoints or Rewards on Norwegian’s products or services (flight tickets, extra baggage etc.). You will still be able to earn CashPoints with our other Reward partners.Following the pause, a potential limit on CashPoint spendOnce the pause has ended, you'll be able to earn and redeem CashPoints and Rewards on Norwegian’s products and services, but we will reserve a right to limit the spending of CashPoints as means of payment until the impact of the ongoing pandemic is under control and Norwegian’s commercial activities can return to a new normal.An extension of CashPoints and Rewards validityWe recognise that the above changes, as well as the ongoing pandemic and government travel restrictions, may not allow you to earn and spend your CashPoints and Rewards as you would normally. With this in mind, we will be giving all members with CashPoints due to expire on 31 December 2021 the opportunity to extend the validity of those CashPoints by one full year. You will receive more information about this.The expiration of Rewards has been paused since last year, as well as the number of flights needed to qualify for Rewards adjusted, and this will continue until further notice.Norwegian Reward is a transparent customer loyalty program, and we will be keeping it that way. We will not be devaluing CashPoints (1 CashPoint still equals 1 Norwegian Krone), and we aim to reopen the airline benefits with our award-winning program as soon as the reconstruction and examinership processes, and the COVID-19 situation allow it. That said, we do understand that these temporary changes may affect the way you would like to use our loyalty program, and we apologise for any inconvenience caused.We will be updating our Norwegian Reward Terms and Conditions to reflect these alterations to the program.Klicka för att utvidga...
 
Senator skrev:Tyvärr en hemsida som jag enbart har besökt sisådär fem gånger i mitt livMen tack, alltid bra med förstahandsinformation!Klicka för att utvidga...
5 ggr? Nu måste du gå ut och snurra tre gånger och spotta
 
Daterat 26/2 om det skett något därefter har jag inte koll på



https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/02/26/7633



Konsernsjef Jacob Schram kan derimot berolige medlemmene under et intervju med Finansavisen:

– Cashpoint skal ikke nulles og heller ikke devalueres, starter Schram:



Selv om Reward-programmet skal være et satsingsområde dersom Norwegian kommer seg gjennom konkursbeskyttelsen er Schram klar på at det vil bli en gradvis gjenåpning.



– Vi kommer til å være forsiktig i starten slik at det ikke kun blir flydd med cashpoints, for vi trenger kontanter i kassa fra starten av også.

698/dette-skjer-med-dine-cashpoints-i-norwegian
 
J1981 skrev:Undra vad som händer med cashpoints nu. Nån som har en aning?Klicka för att utvidga...
Om du tänker på Norwegian air Sweden som ansökt om konkurs så händer ingenting skulle jag tro. Cashpoints ligger inte i det bolaget.
 
direktörnSE skrev:Kära goda betrodda AB som kommer med underbara nyheter. Sista meningen är ju ganska tydlig tycker jagKlicka för att utvidga...
Inte för att jag har mycket till övers för AB och Expressen, men vad menar du med det där uttalandet egentligen?
 
Nu öppnar de upp för Cashpoint igen. text saxat från mailet jag fick.





"Det har inte varit en enkel resa... men vi klarade det! Norwegian har haft ett turbulent år. Vi blickar nu framåt och ser fram emot att välkomna dig ombord igen snart.



Och vi har fler goda nyheter – Reward är också tillbaka! Vi är glada att kunna meddela att du nu kan tjäna och använda dina CashPoints och Rewards med Norwegian igen!



Vi har kämpat hårt för att vårt prisbelönta lojalitetsprogram ska ha kunnat överleva denna svåra tid, och utan stöd från våra värdefulla medlemmar – som du – skulle vi inte ha kunnat nå så långt.



https://email.norwegianreward.com/p...c0r0j9lirv7uqia5nrkuosc4pamechnct3qrketrsbr9g

Jobbet med att se till att du får ut så mycket som möjligt av dina Norwegian-flygningar och ditt Reward-medlemskap pågår fortfarande, och även om vi inte riktigt har uppnått våra mål ännu så börjar vi närma oss.



Vi vet att du kanske inte har kunnat använda dina surt förvärvade CashPoints ännu, så vi har automatiskt förlängt giltighetstiden för alla CashPoints som löper ut 2021 till den 31 december 2022.



Tills effekterna av den pågående pandemin är under kontroll och Norwegians kommersiella verksamhet kan återgå till en ny normal operation, kommer Reward-medlemmar att ha en övre gräns för antalet CashPoints som kan användas per bokning hos Norwegian. Detta innebär att du för varje 1 000 kronor du använder på flygbiljetter, kan lösa in upp till 500 av dina CashPoints. Du kan läsa mer om denna tillfälliga förändring här.



Slutligen vill vi återigen tacka för ert fortsatta stöd. Vi ser fram emot att se vad framtiden har att erbjuda för Norwegian, och att fortsätta på den här resan tillsammans med er."
 
Man kan tycka olika. Jag tycker, givet omständigheterna i världen och Norwegians ekonomi, att en betala 50%, ta 50% med poäng-lösning känns som en ganska hederlig mötas-i-mitten-lösning. Mycket bättre än att hålla fortsatt stängt för poängbokningar, eller erbjuda bara ett ytterst fåtal möjliga biljetter (*host* *SAS*)
 
Du har en poäng där.



Och sitter man med något tusental poäng, som ändå inte räcker till en hel resa, är det ingen större uppoffring att man bara får använda poäng till 50%. Det är bara att boka och man kan använda upp sina poäng på en resa. Någon som titter med mer kan nog tycka det är snopet. "Jippie! Mina poäng räcker till 2 halva gratis-resor!"



Sedan är det en stor skillnad mellan tex SAS och Norwegian som gör läget tuffare för Norwegian. SAS kan både begränsa tillgången på platser (som man alltså gör) och ändra poängpriserna (dvs värdet på sparade poäng.)

För Norwegian är en använd poäng alltid lika med en krona mindre intäkt, och det slår rakt mot revenue-biljetter som de inte kan kontrollera tillgången på. Växlingskursen för poäng kan de iofs indirekt påverka (om de tex höjer alla revenue-priser med 100% devalveras poängens värde med 50%). Men poängsystemet är inte fristående så i verkligheten styrs ju revenue-priserna av vad vanliga resenärer är villiga att betala.



Så jag förstår begränsningen och personligen drabbas jag inte. Men jag gillar mer bolag som släpper på och som aktivt jobbar för att få folk att bränna poäng på att flyga igen.
 
EgOscar skrev:Ja, skurkaktigt. Speciellt dåligt gjort mot dem, som tog återbetalning av inställda flighter i cashpoints.Klicka för att utvidga...
Vore det inte för just dessa inställda flighter som man hårt tryckte på för att folk skulle välja cashpoints så tycker jag det är en juste deal.



Men det är på inget sätt ok mot de som tog återbetalning i cashpoints. Antagligen svårt att behandla dessa olika, men om det gick så vore det det snygga sättet. Man fick ju 20% bonus när man valde att hjälpa till att rädda Norwegian (vilket i princip valet av cashpoints handlade om), inte 100%..
 
Back
Top