torbjornmieden
New member
Norwegian nekade kvinna mat och dryck | Världen | SvD[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Uselt är det minsta man kan säga..
Uselt är det minsta man kan säga..
Tja, låt vara att Norwegian är uppdragsgivare, men här är det ju tal om en wet lease från Hifly. Detta hade nog inte hänt om det hade varit Skandinavisk personal ombord,nlu skrev:Norwegian är Ryan air, ingen skillnad. Dålig personalpolitik, uselt för resenärer.Klicka för att utvidga...
SWEDE skrev:Tja, låt vara att Norwegian är uppdragsgivare, men här är det ju tal om en wet lease från Hifly. Detta hade nog inte hänt om det hade varit Skandinavisk personal ombord,Klicka för att utvidga...
gdaily skrev:Å andra sidan... det måste väl funnitsnågon passagerare som kunde ta cash av henne och betalt med sitt kreditkort?Klicka för att utvidga...
nlu skrev:Norwegian är Ryan air, ingen skillnad. Dålig personalpolitik, uselt för resenärer.Klicka för att utvidga...
Norwegian skrev:Vi er opptatt av å lytte til våre kunder og har derfor i dag besluttet at følgende vil gjelde på våre langruter:- Gratis vann til alle om bord- Det vil være mulig å betale med kontanter om bord- Gratis avbestilling av flyreisen for de som ikke ønsker å reise på grunn av manglende underholdningssystem på den innleide flymaskinenKlicka för att utvidga...
nlu skrev:Ryan air, anställer låglönepiloter och kabin i låglöneländer, det gör även Norwegian.De är exakt samma sak.Exakt samma sak med bokningssystem och platsval, betala, betala betala. Samma sak.Du får vad du betalar för, och i Norwegiens fall, ofta dyrare än ett bolag ur en allians, oavsett vilken av de tre.Norwegian och Ryan air är samma sak.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:- jag bokade för någon vecka sedan en fullprisbiljett från LLA - ARN och betalade inget för val av sittplats. SAS ställde in och hjälpte inte ens till med att boka om till Norweigian så jag skulle hinna med anslutning i Sth annars hade det blivit hotell.Varför skall SAS boka om dig till Norwegian som man inte har ett samarbetsavtal med? Ombokningar sker inom ramen för en allians, inte mellan konkurrenter eller tror du att Norwegian gladeligen bokar om till annat bolag? Jag har tråkiga erfarenheter av bolaget DY som inte ens bokar om mellan egna flykter utan att plånboken får stryk när stora förseningar föreligger. Bokat plan gäller.....Klicka för att utvidga...
Nystrom skrev:Varför skall SAS boka om dig till Norwegian som man inte har ett samarbetsavtal med? Ombokningar sker inom ramen för en allians, inte mellan konkurrenter eller tror du att Norwegian gladeligen bokar om till annat bolag? Jag har tråkiga erfarenheter av bolaget DY som inte ens bokar om mellan egna flykter utan att plånboken får stryk när stora förseningar föreligger. Bokat plan gäller.....Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Ombokningar sker på lämpligast möjligast sätt, ibland inom alliansen och ibland utanför. Ett tydligt exempel på hur illa det kan bli är en kollega till mig. Han skulle flyga ARN-FRA-BOM. Första leg var försenat så de missade anslutningen i FRA. LH Group från MUC, ZRH, och VIE till BOM hade redan avgått. De fick istället åka BA till LHR och sedan VS LHR-BOM. Knappast inom samma allians.Klicka för att utvidga...