Det är ju inte helt orealistiskt, här i Norge är det ju så sedan ett par månader tillbaka. 2-4-1 gäller för *A (inkl first class) och vouchern gäller från intjäningsdatum + 12 månader. Fast här är det ju DNB som har hand om AMEX, så det blir lite annorlunda.charlesswe skrev:Önskar att de skulle fix dem enkla detaljerna först, som att 2-4-1 vouchern skulle gälla till nästa kalenderåret och att det går att boka *A flighter med den... Har ringt flera gånger till kundtjänsten och har berättat problemet i detalj men de verkar inte vakna upp...Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Förstår inte alls varför man skulle kunna använda biljetten på ett annat bolag, visst inom A* men ändå...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:För att SAS har så fruktansvärt få awardplatser...Klicka för att utvidga...
Som flera här redan påpekat så är det nästan helt omöjligt att hitta två awardplatser i C med SAS. Om man använder vouchern på *A får man förvisso betala bränsletillägg på ett par tusen, men det kan jag leva med.SAS404 skrev:Förstår inte alls varför man skulle kunna använda biljetten på ett annat bolag, visst inom A* men ändå...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:För att SAS har så fruktansvärt få awardplatser...Klicka för att utvidga...
Randy Marsh skrev:Som flera här redan påpekat så är det nästan helt omöjligt att hitta två awardplatser i C med SAS. Om man använder vouchern på *A får man förvisso betala bränsletillägg på ett par tusen, men det kan jag leva med.Själv skulle jag välja exempelvis Lufthansa eller ANA i First till Tokyo över SAS Business, alla dagar i veckan.Klicka för att utvidga...
Viking75 skrev:Men även om det är ett "sammarbete" mellan SAS och Amex så fungerar det ju inte i praktiken. Många känner sig lite lurade. Har själv "brännt inne" 2 st 2-4-1 då jag inte haft lust att flyga Europa med familjenKlicka för att utvidga...