seaplanepilot
New member
Hur påverkas du fysiskt vid långflygningar - brukar du besväras av torr luft, svullna ben eller något annat?
Vad gör du i så fall för att lindra besvären?
Vad gör du i så fall för att lindra besvären?
maba skrev:Använder alltid stödstrumpor, har även en förmåga att bli väldigt torr i ansiktet när jag flyger långt eller många flygningar under en kortare tid. Frugan brukar smörja in mig hemma när hon tycker jag ser för torr ut. Testade att smörja in mig själv på ett Radisson hotell efter en långflygning, tog deras bodylotion vilket resulterade i att det sved som f-n och dessutom blev jag duktigt röd. Visste inte att det var sån skillnad på bodylotion och ansiktscrème men man lär så¨länge man lever.Klicka för att utvidga...
Öronproblem fås sällan när planet stiger, däremot kan det smärta vid diversion om du har trånga hörselgångar (läs: barn) eller öroninflammation. Gapar man stort så öppnar hörselgångarna upp, vilket barn har förstått och gör. Lufthansa ® Germany - Ear achesChabbeT skrev:Får ingen öronproblem vid landning eller Takeoff?Hör mkt folk som klagar på det men kanske inte är vanligt hos gruppen som frekventerar?Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Öronproblem fås sällan när planet stiger, däremot kan det smärta vid diversion om du har trånga hörselgångar (läs: barn) eller öroninflammation. Gapar man stort så öppnar hörselgångarna upp, vilket barn har förstått och gör.Lufthansa ® Germany - Ear achesLufthansa ® Germany - Flying with babyLufthansa ® Germany - Flying with small childrenKlicka för att utvidga...
ChabbeT skrev:Får ingen öronproblem vid landning eller Takeoff?Klicka för att utvidga...
SFC skrev:Jag brukar använda metoden champagne-GT-mat-dessert-film/jobb-sova, och upplever sällan några problemKlicka för att utvidga...