Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Från SK2837 CPH till LPA den 7 december. Förrätt ok, huvudrätt god (och framförallt varm när den serverades) och efterrätten smakade bra. Kanelbulle är alltid gott! I övrigt förvånades vi något av det modesta intaget av alkoholhaltiga drycker av övriga medpassagerare i business. Inte för att vi själva överdrev men sambon fick inte ens för sig att beställa en GT. Men när ska det finnas wifi igen på denna rutt??? Det är alltid segt den sista timmen. Visa bifogad bild 171060Visa bifogad bild 171061Visa bifogad bild 171062Visa bifogad bild 171063

Wifi ska finnas tillgängligt på alla A320Neo under första halvåret 2026 :)

IMG_7486.jpeg

Flight: FCO-CPH
Date: 9 December 2025

Dagens frukostservice på ARN-CDG. En rad business.

Börjar bra med pre-departuredricka. Sedan bricka med varm frukost, lite hipstrig men kraftiga smaker och varmt. Tekopparna mycket bra till frukost.

En timme senare champagne (i rätt temperatur), inklusive påfyllning.

Stängd gardin, passagerare i bakre kabinen som försökte smita in vändes tillbaka.

20251227_053257.JPG20251227_065250.JPG20251227_065256.JPG20251227_065706.JPG20251227_080832.JPG

SK574 CDG-ARN 29 december avgång kl 12.25
Åkte med @fcx var bokade på flyget som hade avgång kl 11.00

IMG_2893.jpeg
IMG_2894.jpeg

Förrätten hade de kunnat glömma, varmrätten nästan identisk med samma rätt SAS har på långlinjerna, mycket god och en rejäl portion som jag blev mätt på

Vi var 11 personer i business, var av fyra personen var av asiatiskt ursprung de hade förbeställt någon annan mat, en pappa med två tonårsgrabbar som var bortskämda de skickade direkt tillbaka huvudrätten, och bad om pizza liksom pappan, när pizzan kom ville han byta till hamburgare som personalen gick med på, när grabbarna hade ätit upp pizzan ville de ha varma mackor, men de fick snabbt svar att de var slut i vagnen med de rätter som går att beställa!

Eftersom vi hade bokat om flyget så var 1D upptaget av pappan, den chocken du @Kris det har jag inte hämtat mig från ännu, med den pappan hade nog grabbarna skona på väggen, från 3C hade jag överblick som sådana tilltag.
Kabinchefen och hennes kolega som arbetade i business gjorde ett fantastiskt trevligt och bra jobb, de gick runt straks före landningen och tackade alla i C för att de hade valt att flyga med SAS och önskade alla ett Gott Nytt År flygningen utfördes av SAS Connect

Eftersom vi hade bokat om flyget så var 1D upptaget av pappan, den chocken du @Kris det har jag inte hämtat mig från ännu, med den pappan hade nog grabbarna skona på väggen, från 3C hade jag överblick som sådana tilltag.
Då är jag rädd för att jag kommer servera dig en chock till... Kollade just min yearly wrap i SAS app... Hård kamp om favoriten! :D

Screenshot_20251229-223914.jpg

Toppen