Problem med betalning online

ronniek

New member
Jag försöker boka Novotel AKL på Accors hemsida (inloggad) men har problem med att få betalningen att gå igenom. Det är en pre-paid rate men varken mitt AmEx eller MasterCard gillas, istället blir det alltid ett generiskt felmeddelande typ "Payment could not be processed".



Någon annan som har liknande problem? Bägge korten används dagligen och har inte strulat tidigare så jag antar att problemet ligger hos Accor.
 
Had same problem few weeks ago. Could not process payment via laptop nor iphone app.

Had to wait 1 day to make a reservation.
 
Kolla så att inte ditt "valid thru" datum är innan datumet för din vistelse, då blir det problem. Jag hade detta problem nämligen men gjorde en quick fix genom att senarelägga månad och år ett par månader och då funkade det. Mailade sedan hotellet och skrev att jag hade skrivit fel valid thru datum och angav det korrekta datumet. Alla hotel som jag gjorde denna quickfix på åtekom med bekräftelse på bokning och betalning.



/Phille
 
mrphille skrev:Kolla så att inte ditt "valid thru" datum är innan datumet för din vistelse, då blir det problem. Jag hade detta problem nämligen men gjorde en quick fix genom att senarelägga månad och år ett par månader och då funkade det. Mailade sedan hotellet och skrev att jag hade skrivit fel valid thru datum och angav det korrekta datumet. Alla hotel som jag gjorde denna quickfix på åtekom med bekräftelse på bokning och betalning./PhilleKlicka för att utvidga...
Problemet gäller alla kort så det är något annat. Kontaktade hotellet direkt istället och de kunde genomföra bokning och betalning utan problem.
 
Back
Top