Qatar Airways Business class produkt

Jag och tjejen var på en liten solsemester i några dagar och tog ARN-DOH-NBO-LAU med Qatar (Fly540 sista sträckan).




787 Businessclass service är exakt va den säger: 5 star services. Finns inget att gnälla på, bra mat, bra stolar.




A320 (nattflygning) från DOH till NBO är fasiken en annan historia. Businessclass stolar som påminner om de man hade på 70-80 talet, luutar inte bak speciellt mycket, servicen ombord känns lite tröttar (om än väldigt bättre än andra bolag)..och även här kallar de sig 5star airline. Jag vet att Qatars A319 har "riktiga" businessclass stolar, om än av den äldre Qatar standarden.




Det är just det att de kallar sig 5 star airline när de har så enormt variernade produkter som stör mig lite. Man förväntar sig samma kvalité rakt igenom.
 
Jeg synes det er rart med lidt variation blot det ikke er sub-standard. Hvis leg 1 = leg 2 100% så ville det være ret kedeligt?
 
Stefan Sandström skrev:Det är just det att de kallar sig 5 star airline när de har så enormt variernade produkter som stör mig lite. Man förväntar sig samma kvalité rakt igenom.Klicka för att utvidga...
Skriv gärna en recension om dina upplevelser. Qatar Airways flyger ju från alla skandinaviska huvudstäder och är ett flygbolag som många åker med.



Qatar Airways Business Class Airbus A320 - BusinessClass.se

Qatar Airways Business Class Boeing 787 - BusinessClass.se
 
Jacob skrev:Skriv gärna en recension om dina upplevelser. Qatar Airways flyger ju från alla skandinaviska huvudstäder och är ett flygbolag som många åker med.Qatar Airways Business Class Airbus A320 - BusinessClass.seQatar Airways Business Class Boeing 787 - BusinessClass.seKlicka för att utvidga...



Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...


så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...
 
Stefan Sandström skrev:Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...Klicka för att utvidga...


Vi har haft en liten bugg om orsakat att alla flygplatser inte visats i listan. Denna fixades precis och åker med i releasen i eftermiddag!
 
Stefan Sandström skrev:Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...Klicka för att utvidga...
Nu är buggen fixad och både Nairobi och Dar-es-Salaam finns med i listan.
 
Flog CPH-DOH Qatar 787 C och DOH-KUL Qatar 333 C och ar VERKLIGEN inte imponerad! Qatar ar enligt mitt tycke och smak efter bade Emirates och Etihad I business. (Ska dock poangtera att mina erfarenheter av Qatar och Etihad ar ytterst begransade)
 
flying: du får gärna utveckla lite vad det var som gjorde att du tycker enligt inlägget. Har inte flugit vare sig Qatar eller Emirates men har för avsikt att pröva på Qatar Business Class nu när de är med i oneworld.
 
Jag har varit väldigt nöjd med Qatars service i business på sträckan CPH-DOH-MEL. Personligen tycker jag att det varit snäppet bättre än EK (framförallt mat och dryck).
 
flying skrev:Flog CPH-DOH Qatar 787 C och DOH-KUL Qatar 333 C och ar VERKLIGEN inte imponerad! Qatar ar enligt mitt tycke och smak efter bade Emirates och Etihad I business. (Ska dock poangtera att mina erfarenheter av Qatar och Etihad ar ytterst begransade)Klicka för att utvidga...



Som AABack2ARN säger, det vore bra om du kunde förklara varför de var dåligt.


Det är inte direkt användbar information när någon skriver xxx är dåligt utan någon förklaring.
 
Jag åkte Qatar i oktober. Dreamlinern var fantastisk. Inget saknades på något vis. Bra service och bra mat. Kan varmt rekommenderas till alla.
 
Jeg har rejst i QR i C-class tre gange interkontientalt indenfor de seneste måneder og er meget begejstret især på A 330-200 med full lie-flat beds. FA er fokuserede og dygtige. Maden er sublim!? Champagnen flyder. Det hele går op i en højere enhed.... Tak til QR for at levere
 
Kul att sa manga gillar Qatar the five star airline.



Orsakerna till varfor jag VERKLIGEN inte ar imponerad varierar fran tillsynes smasaker till betydligt mer vitala. Men marknadsfor man sig som "five star airline" sa hojs ju ocksa forvantningarna.



Vid check-in pa Kastrup anvander sig Qatar airways av terminal tva och utan att bli informerad sa ska specialbagage lamnas hos SAS pa terminal 3. For alla er som varit pa Kastrup mer an en gang vet kanke att det ar ganska langt att ga fran specialbagaget pa terminal tva till motsvarande pa terminal tre.



Dreamlinern pa Qatar ar enligt mig samma turistfalla som Emirates A380 I first. Med detta menar jag valdigt hypat trots att det finns battre produkter. Vad grundar jag da detta pa hos Qatar. Trots valdigt dalig belaggning endast ett "maltidsval" kvar till mitt resesallskap och allmant slapp service. Glapp i uttaget till mina horlurar. Enligt mig ett helt felplacerat matbord. Valdigt dalig stadning av toaletterna!!



A333 med Qatar slip and slide stolar behover jag saga nagot mer.... Jo forresten min gangplatsgrannes stol gick inte att falla alls.



Och champagneglasen hade passat battre pa IKEA



Gnallig ja kanske det men av ett five star airline forvantar iallafall jag mig mer!
 
Homer skrev:A330/340 har inte full-flat utan angled lie-flat säten......Klicka för att utvidga...


Jeg mener der er (mindst) 2 typer A330-200:



Jeg fløj QR DOH-SGN in Airbus 330-200 i juli og fik sæde 1K. Configuration 1-2-1 very spacious, completely lie flat chairs, 3 vinduer per (vindues-) sæde. Det mindede mest af alt om en First class kabine og privacy var total (dog ikke for de to sæder i midten af 1-2-1).



Jeg fløj igen QR DOH-SGN i samme flytype (A330-200) i sidste uge (sæde 1F), men her var konfigurationen i bz-class desværre kun 2-2-2 og sædet er som Homer illustrerer, ovenfor. Dette er en langt dårligere sæde og ikke godt hvis man skal sove.



Min konklusion er derfor, at flytypen alene ikke afgør konfigurationen da den kan variere indenfor samme flytype...!?
 
Back
Top