Q
QR A319
Guest
Äntligen kom mailet om förlängning av QRPC Platinum,Guld samt Silver. Kommer gälla till 31dec 2022 vilket jag tycker är mycket generöst.
pep skrev:De foelger vel bare BA i samme alliance? Jeg er heldig, da jeg bibeholder mit QR-Gold status i endnu et aar, mens jeg er ved at skifte til BAEC, hvor jeg opgsaa nu har guldKlicka för att utvidga...
QR A319 skrev:Finns bara en kung i OW och det är inte BA ;-) Jag tror säkert att QR fattat sitt egna beslut. Handen på hjärtat så trodde jag inte de skulle förlänga statusen igen med tanke på hur mycket de flugit genom pandemin. Qatar Airways sitter med trumf när den globala sjukan får mindre uppmärksamhet.Klicka för att utvidga...
LarsCph skrev:Ja de forstår at udnytte muligheden når den er der. Jeg har dog endnu ikke helt tilgivet dem for at devalurere mine QMiles til 50% natten over for nogen år siden...Klicka för att utvidga...
The Devil lies in the details. Ved rebooking af awardrejser beholder de 100 USD booking fees selv om denne fee nu er "waived". Mht. 36 maaneder forlaengelse: passer ikke ved bookninger hvor miles er udloebne i mellemtiden efter QR cancellations. Passer heller ikke ved awardbookninger?QR A319 skrev:J....återgick till den gamla och fördelaktiga mileskostnaden för bonusresor. Uppgraderingar blev även de dyrare och där har de inte återgått till gamla tarifferna så absolut bästa värdet för Q-Miles är bonusresa. En annan förbättring för sällanresenären är ju att innestående miles förlängs med 36 månader vid en QR flygning...Klicka för att utvidga...
pep skrev:The Devil lies in the details. Ved rebooking af awardrejser beholder de 100 USD booking fees selv om denne fee nu er "waived". Mht. 36 maaneder forlaengelse: passer ikke ved bookninger hvor miles er udloebne i mellemtiden efter QR cancellations. Passer heller ikke ved awardbookninger?Klicka för att utvidga...
pep skrev:Ja, derfor skiftede jeg ogsaa fra QRPC til BAEC da jeg havde 1/2 mio. miles der de facto ikke var meget vaerd mere. Byggede hurtigt BA-guld. Der er en verden udenfor QR som oeger diversiteten, eventyret, og oplevelsen. Skal dog til POM her i Januar og ingen kan slaa hverken deres (QRs) priser eller produkt til denne destination.Klicka för att utvidga...