D
doc
Guest
Enligt en artikel i SvD Näringsliv (sid 10 - 11) idag där man bland annat intervjuar Qatar Airways nordenchef Günter Saurwein siktar man på att utöka antalet flighter per dag från Stockholm Arlanda till Doha.
Jacob skrev:Haha. Jag åt frukost förra veckan under ett pressevent tillsammans med journalisten från Svd och Qatar Airways Nordenchef, så jag har hört ungefär samma svar.Visst har Qatar Airways förhoppningar på Skandinavien men att just Stockholm eventuellt skulle utökas uppfattade inte jag. Vi pratade dock desto mer om Helsingfors som ännu inte trafikeras alls av Qatar Airways.Klicka för att utvidga...
sembl skrev:Man kan hoppas det då Emirates kommer att ha en egen lounge på ARN.Klicka för att utvidga...
Det var inget konkret som sades i alla fall, vi stod som sagt vid samma bord och pratade även om Svd även hade ett kortare enskilt samtal med Nordenchefen. Men visst ser de stor potential i Skandinavien och säkert finns det förhoppningar om att kunna utöka framöver.doc skrev:Jag antar att man hör vad man vill höra.Klicka för att utvidga...
Qatar Airways är på många sätt ganska centralt styrt så de brukar vara väldigt försiktiga med att gå ut med denna typ av info innan de fått formell info från bolagsledningen.doc skrev:Det blev inget uttalande om när man går med i OW på den träffen då?Klicka för att utvidga...
doc skrev:Enligt en artikel i SvD Näringsliv (sid 10 - 11) idag där man bland annat intervjuar Qatar Airways nordenchef Günter Saurwein siktar man på att utöka antalet flighter per dag från Stockholm Arlanda till Doha.Klicka för att utvidga...
Igorius skrev:Enligt nätupplagan är gulfbolagen de "nya bolagen som kan sänka SAS" (Här är nya bolagen som kan sänka SAS | SvD). Det måste väl betyda att vi snart ser Qatar på intra-Skandinavien och europeisk shorthaul? Haha!Klicka för att utvidga...
fly4fun skrev:Detta håller inte i längden.Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Det resonemanget förutsätter att QR, EK, EY och antagligen fler bolag drivs enbart kommersiellt. Jag tror att det finns andra hänsyn också och bolagen får nog gå med förlust ett bra tag till innan det blir några besparingar. Dock ska ju sägas att EK sägs vara lönsamt. QR har jag hört mycket om tomma plan från men utan hårda fakta är det svårt att veta. Går det inte att få fram statistik på hur många passagerare en rutt har?Klicka för att utvidga...
Flyktingar från MENA på väg att söka asyl enligt våra generösa regler?johhenrik skrev:Det lustiga med alla flighter jag gjort med QR är att de känns tomma från ARN till DOH men fulla på vägen hem. När tusan skeppar de iväg alla passagerare?Klicka för att utvidga...
Ritz skrev:Exempel: Emirates har tre flighter från Dubai till Bangkok per dag. Låt säga att utgångspunkten är att dessa är 100% fulla eftersom Bangkok är en populär destination. Det betyder att flygningar in till Dubai från t.ex Stockholm, Köpenhamn och London inte behöver vara helt fulla. Ett förenklat exempel, men ni förstår nog principen.Klicka för att utvidga...