Liten recap från nyårsresan med besök på bryggerier i 3 delstater samma dag.
Börja morgonen i Atlanta och hämta upp hyrbil på flygplatsen. Smidigt att åka ut för 2,5$ med lokaltåget.
Första stopp frukost på Arbys som ligger vägg i vägg med Sprayberry Bottleshop uppe i Marietta området.
Inköpen på Sprayberry blev ett flak med Parish där jag sett att de fått in en bucketlist öl, DDH Ghost in the machine och lite annat från Parish.
Passade även på att köpa en lokal bourbon från Atlanta. Är ni intresserade av Bourbon är detta butiken att besöka i Georgia.
Vi fick tips om att besöka Variant som låg 20 minuter bort och var ingen direkt omväg mot mitt nästa stopp. Aldrig hört talas om bryggeriet, men jäklar vad bra hazy ipa de gör, även deras stouts var riktigt bra.
Slutmålet för dagen var Chattanoga, TN, för ny delstat, men när many ändå var nära passade jag på att besöka Murphy, NC, och bryggeriet Buck Bald. Noll research och tog första bästa, trevligt bryggeri och en stad som påminner mer om 1800-talet än 2000-talet.
Efter att ha kört i solnedgången längs med Ocoee river var det skönt att komma fram till Chattanoga innan det blev för mörkt. Tyvärr stängde allt tidigt då det var tisdag men han med 3 bryggerier.
Dynamo som ligger i en restaurang var inget att hurra för.
Vidare till Tailgate Brewery där jag fick en flight med helt ok öl.
Avslutade kvällen på Five Wits Brewing där någon lokal sammankomst med musiker underhöll spontant. Testade båda deras IPA som helt klart fick godkänt.