Restips Stockholm - La Paz, Bolivia

ragnar-g

New member
Jag och min fru skall hälsa på vår dotter i La Paz i oktober. Vi vill gärna passa på och se lite av Peru och Chile i samband med denna resa.

Tar tacksam emot förslag på en bra resa!

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Zürich

Var är din destination? La Paz i Bolivia

När vill/behöver du resa ut? 16 - 30 oktober, flexibel

När vill/behöver du komma hem? Beroende av utresa 1-15 november, flexibel

Hur länge vill du vara borta? ca 14 dagar, flexibel

Hur många personer som skall resa? 2 vuxna

I vilken kaninklass? Helst 1:a klass annars business

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vill helst nyttja min 2 för 1 Eurobonus voucher. Har även American Airlines AAdvantage miles, Flying Blue miles och BA Avios miles för eventuell rundresa i Sydamerika

Vad är din budget? (per person) 10000 kr

Vad är det viktigaste för dig? Vill flyga bra!

Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Tar gärna emot förslag på ställen som är värda att besöka i Chile och Peru.

Ragnar G skrev:Jag och min fru skall hälsa på vår dotter i La Paz i oktober. Vi vill gärna passa på och se lite av Peru och Chile i samband med denna resa.Tar tacksam emot förslag på en bra resa!Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller ZürichVar är din destination? La Paz i BoliviaNär vill/behöver du resa ut? 16 - 30 oktober, flexibelNär vill/behöver du komma hem? Beroende av utresa 1-15 november, flexibelHur länge vill du vara borta? ca 14 dagar, flexibelHur många personer som skall resa? 2 vuxnaI vilken kaninklass? Helst 1:a klass annars businessMed vilka flygbolag vill du flyga med? Vill helst nyttja min 2 för 1 Eurobonus voucher. Har även American Airlines AAdvantage miles, Flying Blue miles och BA Avios miles för eventuell rundresa i SydamerikaVad är din budget? (per person) 10000 krVad är det viktigaste för dig? Vill flyga bra!Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Tar gärna emot förslag på ställen som är värda att besöka i Chile och Peru.Klicka för att utvidga...
Hur många poäng har du i varje program? Du vet t.ex att du inte får ha någon stopover med Eurobonus?

Jag har inte tillräckligt med poäng för att ta oss båda till Sydamerika förutom SAS Eurobonus. Min tanke var kanske att åka med 2 för 1 vouchern till Sydamerika och sedan använda de andra poängen eller kontant för rundturen.

Ragnar G skrev:Har Avianca 1:a klass?Klicka för att utvidga...
Business. Det är nog bara LH (och United) som flyger First till Sydamerika men då främst Rio och Buenos Aires. LH First går bara att boka 2v innan. United First kan du skippa tycker jag, Avianca business är likvärdig men kräver färre poäng.

@Ragnar G Jag är väldigt förtjust i öar och skulle därför vilja slå ett slag för Galapagos

(eller Påskön). Allt beror ju på hur du kan få till dina resor till/från Sydamerika, hur mycket

tid ni kan avvara och, vad gäller Galapagos, hur stort djur-/naturintresse du och din hustru

har. Till Galapagos går flygen mestadels från Ecuadors fastland.

Back