Ryanair anställer Ryan, 19, som pilot | Nyheter | Aftonbladet
Vill ju säga "Sjukt kul för honom!" Men magkänslan säger något annat.
Tankar?
Vill ju säga "Sjukt kul för honom!" Men magkänslan säger något annat.
Tankar?
Stefan62 skrev:Ju äldre desto bättre i såna här sammanhang.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Antar att han kommer att var andre pilot i några år innan han får bestämma själv över planet.Klicka för att utvidga...
Marcus_R skrev:Inte latest, jag har redan postat om dethttp://www.businessclass.se/ovrigt/10926-ryanair-anstaeller-ryan-19-pilot.htmlKlicka för att utvidga...
Vad jag vet så använder Ryanair sig inte utav "pay to fly" principen tillskillnad mot tex Lionair men dock får du betala typerating själv på ca 28.000 EUR...ski skrev:Jag har för mig att Ryan airs styrmän får betala för sig för att nog med flygtimmar för att bli anställda. Förmodligen är han då riktigt billig för RA. En nybliven kapten inom RA tjänar 1250 kr/tim vilket är bra inom branschen. Dock får de bara betalt när de flyger och måste ha ett företag, samt betala all pension mm. De registrerar ett företag på Irland och betalar 15% skatt. Denna info har jag fått av en förälder till en nybliven kapten. Denne pilot har gått igenom hela vägen från att betala till att få lön.Klicka för att utvidga...
ski skrev:Jag har för mig att Ryan airs styrmän får betala för sig för att nog med flygtimmar för att bli anställda. Förmodligen är han då riktigt billig för RA. En nybliven kapten inom RA tjänar 1250 kr/tim vilket är bra inom branschen. Dock får de bara betalt när de flyger och måste ha ett företag, samt betala all pension mm. De registrerar ett företag på Irland och betalar 15% skatt. Denna info har jag fått av en förälder till en nybliven kapten. Denne pilot har gått igenom hela vägen från att betala till att få lön.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Ju äldre desto bättre i såna här sammanhang.Klicka för att utvidga...
Kristofer skrev:Tyvärr har hela konceptet fått sig en törn på SAS efter alla uppsägningar. Två lika erfarna piloter är inte heller någon bra kombo. Speciellt inte då det snart kommer innebära att hela bolaget helt plötsligt bara har unga piloter när alla går i pension..Klicka för att utvidga...