johhenrik skrev:nuff saidKlicka för att utvidga...
Japp och den gränsen går så klart vid 100ml. Ingen skulle ju komma på något sätt att komma runt det inte...Patrik skrev:Nja, nu var ju hotet som föranledde dessa begränsningar att man hade upptäckt en plan där flera personer skulle vardera föra ombord varsin del som sedan skulle blandas ihop till en bomb ombord.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Japp och den gränsen går så klart vid 100ml. Ingen skulle ju komma på något sätt att komma runt det inte...Klicka för att utvidga...
Om någon skämtar om bomb i Israel så tror jag att den personen får en allvarlig konsekvens även om de håller på med profiling på deras flygplatser.Crater2 skrev:Skämta om bomb kan ge fängelse också, vilket många på detta forum tycker är mycket bra.Vet inte själv dock, något måste säkerheten ge men antar att mycket hade gått med profilering.Problemet är att det inte är politiskt korrekt.Eller har jag missuppfattat trådstarten?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:I verkligheten går det, ofta utan att ens ha en biljett, att slänga dunkvis med sprängämnen i soppåsarnasom finns innan säkerhetskontrollen och sedan avvika.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Fast det är ganska mycket videoövervakning runt de flesta säkerhetskontrollerna, så i sig är idén inte helt enkel att genomföra. Menar du de publika områdena är det givetvis enklare att fylla en soppåse med sprängämnen och sedan avvika. En del flygplatser (bland annat Manchester) har tagit bort soptunnor i de allmänna områdena just för att minska den risken.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Syftet med säkerhetskontrollerna är ju att förhindra bombningar, kapningar etc. på själva flygplanen. I övrigt så skiljer sig inte flygplatsen från andra publika områden som järnvägsstationer, shoppingcentra eller liknande så jag kan inte se detta som särskilt problematiskt eller alarmerande.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Säkerhetskontrollerna gör att det samlas väldigt många männniskor på ett och samma ställe, oftast tätt sammanpackade.Klicka för att utvidga...