Gustaf Boo Callert skrev:Bra pris! Hur fungerade frakt, betalning osv?Funderar själv på att beställa hem en Rimowa Classic Flight kabin, priserna man får upp på tyska sajter är betydligt lägre än hos återförsäljarna hemma i Sthlm. Speciellt lockande med så pass låg € också…/GKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Sen tillkommer det lite extra moms då momssatsen i Tyskland är 19%.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det tillkommer exakt 0kr i extra moms. Både tyskland och sverige är med i EU och därför är det försäljningslandets moms som gäller.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det tillkommer exakt 0kr i extra moms. Både tyskland och sverige är med i EU och därför är det försäljningslandets moms som gäller.Klicka för att utvidga...
Gustaf Boo Callert skrev:Bra pris! Hur fungerade frakt, betalning osv?Funderar själv på att beställa hem en Rimowa Classic Flight kabin, priserna man får upp på tyska sajter är betydligt lägre än hos återförsäljarna hemma i Sthlm. Speciellt lockande med så pass låg € också…/GKlicka för att utvidga...
Homer skrev:Dåligt minne?Då tar vi en liten repetition, post 209 fram t.o.m 216 i den här trådenhttp://www.businessclass.se/kreditkort/378-sas-american-express-21.htmlKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:De tyska sidorna brukar skicka varorna med DHL till Sverige, frakten brukar ligga på €10. Sen tillkommer det lite extra moms då momssatsen i Tyskland är 19%. Håll utkik för rabattkoderna som de brukar posta med jämna mellanrum, Koffer-Direkt erbjöd t.ex 10% rabatt på alla Rimowa väskor i vintras.Klicka för att utvidga...
Gustaf Boo Callert skrev:Googlade lite och fann: kofferdirekt09012013 (alltså en rabattkod)Är det den du syftar på? Kör dom kampanjen fortfarande?/GKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Jag minns att de hade en rabattkod från Air Berlin i vintras som gav 10%, men jag antar att koden du hittade också bör funka. Det är bara att prova sig framKlicka för att utvidga...
Hyperion007 skrev:Själv köpte jag idag 2st Samsonite Cruisair Bold Spinner 29":Samsonite Cruisair BOLD Spinner 29 - eBags.com55% rabatt.Skickade de hem till kompisen i USA så hämtar jag de där, ska ändå inte ha med mig så mycket dit men desto mer hemKlicka för att utvidga...