Du behöver inte vara orolig, du har businessäte. SAS öppnade upp businesskabinen för marknadsföring.PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Jag blev ombokad till den här avgången CPH-ARN , är bokad i plus och hade valt stol så nu är vi seatade i business enligt seatmap’n.Hur troligt är det att vi kommer få sitta där tror ni? Minns inte hur det var när SAS flög A350 den sträckanKlicka för att utvidga...
Du menar att man sätter in en A330 till Atlanta gör att man måste flyga 2tor ARN-CPH på tisdagar också med A330?Hachans skrev:Jag fick equipment change idag från A350 till A330 till Atlanta i december. Kan detta hänga ihop?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Du menar att man sätter in en A330 till Atlanta gör att man måste flyga 2tor ARN-CPH på tisdagar också med A330?Klicka för att utvidga...
Med 99% säkerhet är det antingen crew training eller jippo det handlar om. Folk gick ju bananas tidigare av att få flyga A350 på samma sträcka.Hachans skrev:Jag tänker att man byter ut individer och ändrar tursättningen på A330 av någon anledning. Jag vet inte, därav frågan.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Med 99% säkerhet är det antingen crew training eller jippo det handlar om. Folk gick ju bananas tidigare av att få flyga A350 på samma sträcka.Viktigt för influencer att synas och höras så de har bilder att lägga upp när de flyger första klass.Klicka för att utvidga...
Omöjligt för oss att veta. Men om SAS säger att det ska vara A330 så skulle jag utgå ifrån det. Då de specifikt marknadsfört flighten som en A330 flight "kan" de inte ändra till något annat (samma som med Norwegian som sålde en "Dreamliner Experience" och sedan flög med något inhyrt bolag).KarlIngemarsson skrev:Hej på er! Ny här. När jag läste detta på SAS Instagram så blev jag glad och tänkte det får vi passa på att prova.Jag bokade en resa den 12 november avgång från ARN kl 13:55. Det stod tydligt att det var en A330-300 som skulle flyga. När jag gick in i appen för att titta på min resa igår så står det nu plötsligt att flygturen ska utföras av SAS Connect med en A320Neo.Men på seatmap i appen är det fortfarande en A330-300. Ringde SAS och frågade. Hon sa till mig i telefon då att det inte ska vara ändrad flygplanstyp utan att det är en bugg i appen. Men när jag testar en ny bokning på hemsidan så är det även där A320 som flyger den tiden.Vad stämmer?Klicka för att utvidga...
Tack för svar! Förstår att ni inte kan veta exakt hur det kommer bli. Spånar bara lite för jag litar inte riktigt på den informationen jag fick i telefon. Men förhoppningsvis stämmer den. Det vore ju bara så typiskt när jag väl bokar denna resa för att flyga A330 så ändrar de just de datumet jag har möjlighet att åka.palmen skrev:Omöjligt för oss att veta. Men om SAS säger att det ska vara A330 så skulle jag utgå ifrån det. Då de specifikt marknadsfört flighten som en A330 flight "kan" de inte ändra till något annat (samma som med Norwegian som sålde en "Dreamliner Experience" och sedan flög med något inhyrt bolag).Tittar man i expertflyer just nu så står det A320 på alla flighter den aktuella dagen, vilket såklart är konstigt om de ska flyga A330. Kan vara så att någon ändrat något i planeringen och sen "glömt" planera in rätt flygplanstyp.Klicka för att utvidga...
Kräv att få avboka då, sas levererar inte det de lovat då de specifikt gått ut och sagt det ska vara A330.KarlIngemarsson skrev:Tack för svar! Förstår att ni inte kan veta exakt hur det kommer bli. Spånar bara lite för jag litar inte riktigt på den informationen jag fick i telefon. Men förhoppningsvis stämmer den. Det vore ju bara så typiskt när jag väl bokar denna resa för att flyga A330 så ändrar de just de datumet jag har möjlighet att åka.Klicka för att utvidga...
mha skrev:Två avgångar den 3:e Dec. Båda säger ingen tillgänglighet på Plus. Blockerat?Så eftertraktat kan det väl inte vara att flyga en A330 i 55 minuter?Klicka för att utvidga...
mha skrev:Två avgångar den 3:e Dec. Båda säger ingen tillgänglighet på Plus. Blockerat?Så eftertraktat kan det väl inte vara att flyga en A330 i 55 minuter?Klicka för att utvidga...