SAS EuroBonus American Express® Premium Card

w0r1dtrave1er

New member
Noticed this new title of my card when I logged in today:

8

First time I've seen this card called "Premium"

I attended the bonusfeber.se launch and the head of Eurobonus hinted some big new offerings from the Eurobonus/AmEx partnership being announced this autumn.

I am thinking they'll add Silver level to the card benefits. Possibly another tiered coupon at 300k spend (2for1 for all Star Alliance, similar to the Norway AmEx)

Mitt med - hoppas att de inte ändrar villkoren till samma nivå som premium för Anex Norge... Bl.a. 15 p per 100 kr istället för 20 p

Samma här. Vad ligger ni på för spend årligen? Jag snittar inte så mycket tror jag, runt 300 000 kanske på detta kort.

Är det något som indikerat att de skulle sänka intjäning eller bara spekulation?

Jag slutade att använda mitt SAS Amex när jag nådde 150.000 SEK spendering fjol men jag har också fått Premium.

Står "SAS EuroBonus American Express® Premium Card" när jag loggar in, har inte ens haft kortet ett år och spend 2014 ligger på 167,374 kr. Kan alltså inte vara speciellt höga krav för att få den. (Om inte alla fått den?)

Tror alls som har nuvarande kort får den nivån. Troligt att man lanserar en lägre nivå snart som har mindre förmåner och kanske billigare/gratis för att locka fler... Mest intressant är nog om de väljer att lägga in en platinum nivå som i Norge,

Är det denna planerade "remake" av SAS American Express som är orsaken till att dom slirar med att skicka ut Diamond-kort?

Känner någon till vad sista raden i bilden innebär?

(Amex memberservice hade ingen aning - inte heller EB-memberservice...)

amexflb-png.27834

Kul att det sker lite förändringar, hoppas bara det blir förbättringar. Jag hade gärna sett lite fler förmåner, tex Priority Pass samt någon mer benefit vid 300k spendering.

Också SAS EuroBonus American Express® Premium Card för min del, spend på cirka 350K. Ska bli spännande att se om det kommer fler förmåner...

Alltså, jag är helt övertygad om att de bara döpt om den befintliga tjänsten just nu. Att jämföra eller rapportera fler "jag har också" är rätt meningslöst. Om någon har något avvikande att rapportera är det intressant, men annars är det nog bara samma lika för alla just nu.

Back