star-flyer
New member
https://www.businessclass.com/forum/attachments/tmp_8989-img_20150531_204057811322471-jpg.36407/
Nå er det max 3 drikke for Plus-reisende.
Nå er det max 3 drikke for Plus-reisende.
Yes, noterade det. Men vad gäller på flighter som inte är "domestic" eller "outside the Nordics"? Inga begränsningar?star flyer skrev:Nå er det max 3 drikke for Plus-reisende.Klicka för att utvidga...
star flyer skrev:Nå er det max 3 drikke for Plus-reisende.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Yes, noterade det. Men vad gäller på flighter som inte är "domestic" eller "outside the Nordics"? Inga begränsningar?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Yes, noterade det. Men vad gäller på flighter som inte är "domestic" eller "outside the Nordics"? Inga begränsningar?Klicka för att utvidga...
Det er 2 måneder siden det var 1. april.. Hvad har SAS gang i?star flyer skrev:Nå er det max 3 drikke for Plus-reisende.Klicka för att utvidga...
Præcis. Der er dog et tomrum mellem "Domestic" og "Outside the Nordics" Hvad gælder for "Non-Domestic within the Nordics"?Kimmen00 skrev:Den där menyn är väl endast för inrikes/norden/Europa?Klicka för att utvidga...
Jag tänkte på intra-nordiska flighter (som alltså inte är Domestic eller Outside the Nordics). Är det domesticregler eller de mer generösa reglerna som gäller?Kimmen00 skrev:Den där menyn är väl endast för inrikes/norden/Europa?Klicka för att utvidga...
Christian R skrev:Det er 2 måneder siden det var 1. april.. Hvad har SAS gang i?Eksempel: Trondheim-Alicante i SAS Plus, flyvetid 4:15, her kan man få 1 flaske vand, 1 cola og 1 flaske vin. Thats it!Klicka för att utvidga...
Jeg kan ikke tolke det på andre måder end at det gælder alle drikkevarer - under "Domestic" er det netop specificeret at det også gælder øl og vin.Kimmen00 skrev:Om dessa 3 drinkar gäller alkohol så är det ingen direkt biggie för mig. Men om det är 3 drinkar totalt känns det väldigt vansinnigt.Klicka för att utvidga...
Har skapat en ny tråd nu.Agö skrev:Kan moderator bryta ut detta om dricka till en egen tråd?@Christian RKlicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:Om dessa 3 drinkar gäller alkohol så är det ingen direkt biggie för mig. Men om det är 3 drinkar totalt känns det väldigt vansinnigt.Klicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:Är detta verkligen ett så stort problem för SAS att man behöver tilllämpa reglemente? Jag har ALDRIG sett någon dricka mer än 1-2 drinkar i plus. Och då har jag ju ganska många flighter ...Klicka för att utvidga...
Det er jo dejligt! SAS skriver dog noget andet i menuen...Aurora skrev:Det gjelder alkohol (usikker på om det gjelder öl endog, men iallefall DRINKS som gin & tonic...). Det gjelderIKKE (INTE) brus, vatten, smoothies etc. Nå gjentar jeg meg selv, men det virker ikke som at alle får det med segKlicka för att utvidga...
Det är ju inte det som står i menyn, där står det drinks vilket i min värld är all dryck om det sen är en miss i korrekturen lär väl visa sig inom några dagar. Men kan absolut tänka mig att det finns personal som kommer tolka det som all dryck.Aurora skrev:Det gjelder alkohol (usikker på om det gjelder öl endog, men iallefall DRINKS som gin & tonic...). Det gjelderIKKE (INTE) brus, vatten, smoothies etc. Nå gjentar jeg meg selv, men det virker ikke som at alle får det med segKlicka för att utvidga...
anjak skrev:Det är ju inte det som står i menyn, där står det drinks vilket i min värld är all dryck om det sen är en miss i korrekturen lär väl visa sig inom några dagar. Men kan absolut tänka mig att det finns personal som kommer tolka det som all dryck.Klicka för att utvidga...