Sista avgång 24 mars 2018. Det blev väl för tufft att konkurrera med Austrians 28 avgångar per vecka...
SAS lukker 10 ruter - CHECK-IN.dk
SAS lukker 10 ruter - CHECK-IN.dk
Newcastle, det har tidigare rapporterats. Stänger redan vid införandet av vintertidtabellen, dvs. den 27 oktober i år.Plus skrev:Vilka är den andra helårslinjen från CPH?Klicka för att utvidga...
Japp, grejen är ju att Austrian kör fyra gånger per dag medan SAS kör något halvhjärtat försök med just nu två avgångar per vecka (lunch på torsdagar, samt söndag förmiddag). Det är förstås helt omöjligt att fylla flygen på sådan basis.Plus skrev:Okej, trodde att det var någon ny.Intressant med VIE, att man stänger ner NCL är förståeligt men trodde verkligen att VIE höll från Skandinavien.Det är väl antagligen som du skriver, OS erbjuder väl antagligen en mycket bättre tidtabell, både från ARN, CPH och OSL vilket gör att att både lokala samt transferpax hellre åker OS.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Japp, grejen är ju att Austrian kör fyra gånger per dag medan SAS kör något halvhjärtat försök med just nu två avgångar per vecka (lunch på torsdagar, samt söndag förmiddag). Det är förstås helt omöjligt att fylla flygen på sådan basis.Klicka för att utvidga...
Enig i allt. Möjligtvis kan man hoppas på Birmingham och Warszawa av den enkla anledningen att du kan flyga med SAS med byte i Köpenhamn på väg ut/hem om tidtabellen i övrigt inte passar. Men idealiskt är det inte. Och det gäller i synnerhet linjer där det redan finns fullgod täckning. Det var ju den tabben man sysslade med i Göteborg på linjer där det redan fanns väletablerade bolag med förnuftiga tidtabeller.Plus skrev:Det känns som att det är ett återkommande problem för SAS.De öppnar en ny linje eller försöker hålla kvar i någon gammal. De har en dålig tidtabell som inte passar för transfer eller kör med väldigt få rotationer per vecka 1-3. Sedan blir de liksom förvånade nästan över att satsningen inte gick hem, och tvingas lägga ner.Det känns som detta har hänt förr.De måste ju förstå att för att linje ska lyckas så måste två saker vara på sin plats. Ha en bra tidtabell, samt erbjud minst dagliga avgångar så att pax kan nyttja linjen ordentligt och regelbundet.Plus låt det gå lite tid, det känns som vissa linjer stängs innan folk har hunnit förstå att linjen existerar.Därför tror jag tyvärr är både Birmingham från Stockholm och Warszawa från Oslo är dömda att misslyckas.Dålig tidtabell och alldeles för få avgångar per vecka.Klicka för att utvidga...
Jag gissar att Wien inte var någon affärsdestination för SAS och jag skulle gissa att SAS har förlorat kontrakt med olika charterarrangörer på den här linjen, därför det är ingen idé att fortsätta.AABack2ARN skrev:Vilka high-yield resenärer vill åka en torsdag kväll och/eller en söndag förmiddag?Klicka för att utvidga...
Jag tror också på detta. Alternativt att de hade ett plan "över" i rotationerna som de kunde sätta in någonstans. Men det är ju en relativt lång flygning för att vara en sådan justering, så det känns mindre troligt.Dr. Miles skrev:Jag gissar att Wien inte var någon affärsdestination för SAS och jag skulle gissa att SAS har förlorat kontrakt med olika charterarrangörer på den här linjen, därför det är ingen idé att fortsätta.Klicka för att utvidga...