SAS vs Swiss i Business

thsred

New member
Hej!



Tänkte boka resa till USA och står och väljer mellan SAS eller Swiss. Vad är för och nackdelarna med dessa två produkter tycker ni (ffa sedan SAS har ny kabin). Har EuroBonus så SAS kommer ju att ge mig 8000-9000 mer poäng än Swiss, men å andra sidan är de i nuläget 3000 kr dyrare.



Detta är ju naturligtvis en helt personlig åsikt, men tänkte kolla vad ni tycker...
 
Imho så tycker jag att SAS är att föredra. Oftast (men långt ifrån alltid) mer personligt och trevligt bemötande. Maten är minst lika bra. Kabinen är trevligare med bättre stolar. Fast 3000 kr är ju alltid 3000 kronor.
 
Bedre stoler hos SAS, mer romslig. Bedre mat. Maten i Swiss biz skuffet virkelig!

Crewet hos Swiss snakket veldig dårlig engelsk, men det kan ha vært et engangstilfelle.
 
Jag föredrar Swiss, har alltid gjort, gillar hårdvaran( i motsats till flera andra) . Får alltid bra service, maten kan alltid diskuteras , men är priset 3000 billigare är valet självklart tycker jag.
 
Jag har inte varit ombord nya SAS, men det ser bra ut.



På Swiss om du kan få den nya B777-300ER så är det en himla bra produkt, särsklit om du kan få platser som 4A, 6A..
 
Tycker Swiss hårdvara varit bra men med nya SAS business är valet enkelt om allt annat är lika. 3000 kronor för 8000 EB-poäng känns tveksamt om det inte är bättre flygtider.
 
Smaken är delad, SAS mjuka service har förbättrats markant senaste åren. Nya hårdvaran är dock ingen hit, den är hårdare än trä och har en trång känsla.



A330/340 på Swiss är rymligare känsla men har problem med luftkudden. B777 har jag inte testat ännu.
 
Senator skrev:Jag har inte varit ombord nya SAS, men det ser bra ut.På Swiss om du kan få den nya B777-300ER så är det en himla bra produkt, särsklit om du kan få platser som 4A, 6A..Klicka för att utvidga...
Personligen tycker jag sas klart vinner på hårdvara utom just detta - de bästa platserna på swiss nya 777 är helt klart ett eller två snäpp bättre än sas nya. Övriga platser på 777 tycker jag är hyfsat likvärdiga, och sas vinner över den gamla swiss-kabinen på 330/340.



Gällande hårdvara. Servicen är en annan sak, det handlar mer om dagsformen i båda fallen tycker jag. Båda varierar, men sas har både lite högre toppar och lite djupare dalar.
 
Är flygtiden och routingen ytterligare en parameter, eller är det endast pris och poäng som är intressanta?
 
Jag får börja med att be om ursäkt för att vi moderatorer inte bor och lever på forumet och inte hinner agera på anmälningar på 1h.



Med det sagt vill jag påminna alla om att ha en trevlig ton till varandra och visa varandra respekt även om ni inte håller med.



Jag ska återgå till att köra bil i USA och besöka bryggerier så hoppas jag att alla är trevliga mot varandra.



/Moderator
 
Kevinator skrev:Är flygtiden och routingen ytterligare en parameter, eller är det endast pris och poäng som är intressanta?Klicka för att utvidga...


Precis, ska man någonstans i nordamerika dit SAS inte flyger, men Swiss gör så är smidigheten att byta i Zurich/Geneve istället för på Ohare/Newark avgörande för min del. Har åkt Swiss till Montreal bl a och det är väldigt mycket behagligare med två bra businessben och snabb transfer i Schweiz med avslappnande koklockemusik i tåget mellan EU-Longhaulterminalen.
 
Back
Top