Sicilien - Hertz eller Avis - Erfarenheter?

ptotheg

New member
Hej,

Har alltid styrt all min business till Avis men då jag hyr allt mindre bil pga. har inte längre det behovet genom jobbet försvinner snart (29/7) min Presidents Club status. Nu har jag matchat den mot Hertz President Circle för att åtminstone ha chans lite längre period till uppgradering på semesterresor.

Ska hyra bil och återlämna på PMO i början av juli och priset är ganska samma-lika mellan Avis och Hertz men Avis ser ut att ha lite bättre utbud av större bilar vilket vi behöver pga. 4 vuxna. Flera Jeep medan Hertz kör Ford Kuga or similar som midsize/liten SUV. Hertz kanske bara inte är lika frikostiga med beskrivningar av sitt utbud?

Har någon testat båda eller bara Hertz på PMO och hur upplevdes utbudet?

PMO = Pisses Me Off, ofta applicerbart i samband med bilhyra

Precis som att använda förkortningar:

Förkortningar i trådrubriken

Det är inte tillåtet med förkortningar i trådrubriken. Anledningen till detta är för att det ska bli enklare att söka samt att alla ska förstå vad en tråd handlar om utan att vara expert på förkortningar. För många är det självklart att "Flygbiljett ARN-FRA-GRU" betyder att någon undrar något...

www.businessclass.com

Användande av förkortningar i forumet

Generellt så bör man undvika förkortningar i forumet i största möjliga mån, gäller både rubrik och text. Det finns många förkortningar som är "vedertagna" eller som "alla" vet om, åtminstone är det så som det uppfattas av de mest aktiva i forumet. Man får dock inte glömma att av alla de som...

www.businessclass.com

Någon mod får mao gärna hjälpa mig justera rubrik till bilhyra på Sicilien istället för PMO då. Hyran ska påbörjas och avslutas på just Falcone-Borsellino Airport.. (vidare benämnt som ”PMO”) ‍

Back