Crater2 skrev:Borde vara lönsammare att flyga mer sällan och fler passagerare än tvärtom, men tydligen inte, det förvånar mig.Klicka för att utvidga...
Så länge politiker inte enas om att bygga ut effektiv marktransport, kommer regional jet behövas även i framtiden.HCas skrev:Jag tvivlar på detta. Tror snarare att vi i framtiden med minskande tillgång på flygbränsle kommer att få se färre avgångar med större flygplan och då kommer både A380 och B747 att behövas. Däremot kan vi nog få se slutet för diverse regionaljettar.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Man flyger inte mellan Stockholm-Tallinn med Airbus A380, i så fall en gång i veckan istället för en avgång per dag.Klicka för att utvidga...
HCas skrev:Japp, det är där jag tror vi kommer hamna på längre sikt, om det nu ens kommer fortsätta gå flyg på den sträckan. Såvida det inte sker några revolutionerande innovationer på flygbränsleområdet förstås.Klicka för att utvidga...
Boeing to Reduce 747 Production Rate, Recognize Fourth-Quarter Charge - Jan 21, 2016Boeing skrev:Slow cargo market recovery pushes build rate to 0.5 per month in Sept. 2016Company to record Q4 earnings charge; no effect on 2015 revenue or cashGlobal passenger traffic and demand remain strongCHICAGO, Jan. 21, 2016 /PRNewswire/ -- The Boeing Company [NYSE: BA] announced today it will lower the production rate on the 747-8 program to match supply with near-term demand in the cargo market. To account for the market and production impacts, the company will recognize a $569 million after-tax charge ($0.84 per share) when it announces financial results for the fourth quarter of 2015.Klicka för att utvidga...