Snabbast nå Lufthansa status för business lounge

stare

New member
Flyger ofta med LH. Prioriterar tillgång till lounger när jag reser, byter ofta i Europa. Hur når jag snabbast status för access till business loungen? Milage, kreditkort mm. Tänker särskilt när SAS lämnar alliansen, kikar på alternativ.

Hoppas på hypotetisk status match-kampanj om du idag sitter på SAS-status? Så vitt jag vet så är kreditkort helt värdelöst för att få status inom M&M.

Men det du egentligen behöver är *A Gold status för LH-lounge, och jag tror många säger att Aegean är bra för det om man räknar bort SAS. Kan detta bekräftas av någon?

Så flyg *A, kreditera till Aegean kanske är en idé?

Skaffa ett Amex Platina så kommer du in i Lufthansas business och senator-lounger.

Här är en bra guide jag hittade som nämner lite sweetspots, tror inte priserna i denna artikel är aktuella just nu men en bra guide ändå

LOT-Embraer-1100x521.jpeg

Miles&More: Sweet Spots for Cheap Status Points in 2024 (FTL from approximately €570 & Senator from €1,660)

Miles&More first revealed plans for a new status system in 2019. These were initially intended to be implemented for flights from 2021, but then the pandemic intervened. Even back then, the plans were very concrete, and we presented ways for you to theoretically earn Senator status for around...

Travel-Dealz-Icon.svg

travel-dealz.com

stare skrev:Flyger ofta med LH. Prioriterar tillgång till lounger när jag reser, byter ofta i Europa. Hur når jag snabbast status för access till business loungen? Milage, kreditkort mm. Tänker särskilt när SAS lämnar alliansen, kikar på alternativ.Klicka för att utvidga...

Snabbast ar en T/R i First utanfor Europa med ett M&M-bolag, med en intra-EU connection i business, det ger 680 qualifying points och darmed Frequent Traveller-status.

Back