Jag hade problem förra veckan att verifiera mitt konto. Gjorde nytt försök igår då gick det via ny länk som då gjorde skillnad på om jag var i Europa eller inte?erc skrev:Har någon lyckats gå med i och logga in på Choice Privileges? Jag har ett konto men trots återställningar av lösenord får jag inloggningsfel där lösenordet meddelas vara fel...Klicka för att utvidga...
@mha321 Lyckades du lösa problemet med Choice Privileges-konto?mha321 skrev:Tänkte försöka med den men när jag klickar vidare från Radisson mailet säger den att det redan finns ett konto med min adress. Går jag till Choice privileges och försöker logga in säger den att det inte finns, och därför går det inte att göra reset password. Går inte heller att kontakta kundtjänst online pga "something went wrong". Enda alternativet verkar vara att sätta sig i telefonkö till ett amerikanskt nummer.Någon som känner igen sig, och har hittat en lösning?Klicka för att utvidga...
Nej. Jag har bara kommit så långt att jag fått svar från Radisson sidan att de inte kan göra något utan dem enda chansen är att ringa Choice. Gjorde ett försök och satt fast i telefonkö. Har inte orkat göra fler - tror inte jag bryr mig tillräckligt för att orka lägga mer tid.Martin_S skrev:@mha321Lyckades du lösa problemet med Choice Privileges-konto?Klicka för att utvidga...
Exakt samma problem för mig. I kontakten med Choice Privileges ska jag tydligen inte kunna skapa ett Choice P-konto med min e-postadress eftersom den används i Nordic Choice... Och för att min historik, awardbokningar etc ska följa med till Choice P måste jag ha samma e-postadress som jag använde för Radisson Americas... Suck.mha321 skrev:Tänkte försöka med den men när jag klickar vidare från Radisson mailet säger den att det redan finns ett konto med min adress. Går jag till Choice privileges och försöker logga in säger den att det inte finns, och därför går det inte att göra reset password. Går inte heller att kontakta kundtjänst online pga "something went wrong". Enda alternativet verkar vara att sätta sig i telefonkö till ett amerikanskt nummer.Någon som känner igen sig, och har hittat en lösning?Klicka för att utvidga...
Jag skrev tillbaka något om att de uppenbarligen inte är intresserade av Platinum kunder som inte bor i USA, och att det är tur att det finns andra kedjor som gör det. Det fick resultatet att mitt mail nu är eskalerat till Escalation Team. Återstår att se vad som händer där...erc skrev:Exakt samma problem för mig. I kontakten med Choice Privileges ska jag tydligen inte kunna skapa ett Choice P-konto med min e-postadress eftersom den används i Nordic Choice... Och för att min historik, awardbokningar etc ska följa med till Choice P måste jag ha samma e-postadress som jag använde för Radisson Americas... Suck.Mycket intresserad av om någon fått ordning på detta.Klicka för att utvidga...
Eskalerat (på deras initiativ) till "Escalation Team", men därefter har jag inte hört ett ord. Men jag har inte orkat ligga på heller.erc skrev:Uppdatering: Efter otaliga försök lyckades jag dag få inloggning till Choice Privileges. Vid alla tidigare försök har Choice Privileges av någon outgrundlig anledning försökt hänvisa mig till Nordic Choice vilket vi ju vet är helt meningslöst.Idag blev jag uppringd av Choice Priviliges kundtjänst som från sin sida skapade ett konto och till slut kunde jag logga in. Status stämmer. Har av någon anledning 7500 CP-poäng vilket är märkligt då jag förde över allt till Radisson ROW innan brytdatumet. Men - mina tre awardbokningar gjorda med Radisson Americas finns det inte ett spår av. Enligt kundtjänst "håller de på med att föra över data" och jag skulle återkomma om några dagar om de inte dök upp i min profil.Hur har det gått för er andra?Klicka för att utvidga...
Efter påminnelse svarade deras Escalation Team att man måste byta mail adress då man inte kan ha samma på Choice och strawberry (synd för er som redan har det, nu vet ni att det är omöjligt). Men Escalation team kunde flytta status och poäng dit.mha321 skrev:Eskalerat (på deras initiativ) till "Escalation Team", men därefter har jag inte hört ett ord. Men jag har inte orkat ligga på heller.Klicka för att utvidga...
Du kan alltid prova att ändra mail hos strawberry - det kan de göra. Men de kan (av förståeliga skäl) inte göra något alls med ditt konto hos Choice. Men de verkar ha ordentliga konstigheter i sin synk så att byta mail på strawberry kan hjälpa. Det verkar vara Radisson och choice som absolut måste vara samma.M.K skrev:Jag har trots en lång mail konversation fortsatt inte lyckats få över mina 215k Radisson poäng. Irriterande, vill ha detta löst innan nästa USA resa.Någon som lyckats? Hjälper det att ringa Strawberry kanske, ändra mailadress där? Det nya kontot kanske krockar med Nordic Choice av någon anledning?Klicka för att utvidga...