Sökes: Awardresa Stockholm-Luanda på höstlovet v 44

ondevall

New member
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm

Var är din destination? Luanda (LAD)

När vill/behöver du resa ut? 28 Okt 2017 +/- 1 dag

När vill/behöver du komma hem? 4 Nov 2017 +/- 1 dag

Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna + 8-åring

I vilken kabinklass? Business (enstaka kort ben i ekonomi kan vara helt ok)

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance

Vad är din budget? max 200k EB-poäng (inkl 2-4-1)

Hittar 3 platser på Uniteds webb:

28/10 Stockholm (ARN) - Dublin (DUB) - Addis Abeba (ADD) - Luanda (LAD) (SK2565+ET505+ET851)

med retur

5/11 LAD - ADD - ARN (ET850+ET714), men Tallin hittar inte dessa platser.

Är uppgifterna om platstillgång säkrare på expertflyer? Alla tips och förslag på sökstrategier eller alternativ routing emottas tacksamt.

Tack på förhand!

ondevall skrev: Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Var är din destination? Luanda (LAD) När vill/behöver du resa ut? 28 Okt 2017 +/- 1 dag När vill/behöver du komma hem?4 Nov 2017 +/- 1 dagHur många personer som skall resa? 2 Vuxna + 8-åring I vilken kabinklass? Business (enstaka kort ben i ekonomi kan vara helt ok)Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance Vad är din budget?max 200k EB-poäng (inkl 2-4-1)Hittar 3 platser på Uniteds webb:28/10 Stockholm (ARN) - Dublin (DUB) - Addis Abeba (ADD) - Luanda (LAD) (SK2565+ET505+ET851)med retur5/11 LAD - ADD - ARN (ET850+ET714), men Tallin hittar inte dessa platser.Är uppgifterna om platstillgång säkrare på expertflyer? Alla tips och förslag på sökstrategier eller alternativ routing emottas tacksamt.Tack på förhand!Klicka för att utvidga...
Lufthansa brukar ha bra tillgång i First på den linjen. Ofta släpps det tre platser där. Håll utkik efter det ca 14-15 dagar innan avgång.

Edit: Jag kollade i expertflyer men verkar inte finnas tillgång i business där heller. United stämmer nästan alltid, men undantag finns. Antar att du letade efter Saver Award där också?

Känns som att man vill ha en "good enough"-bokning för att aspirera på en LH First...?

Expertflyer hittar 2 platser DUB-LAD, men inte 3 på utresan. Ingenting på hemvägen.

Tack för snabb input! LH First kräver absolut en good-enough-bokning att falla tillbaka på. Har någon åsikter eller erfarenheter om TP Business som kanske kan vara ett good-enough-alternativ?

ondevall skrev:Tack för snabb input! LH First kräver absolut en good-enough-bokning att falla tillbaka på. Har någon åsikter eller erfarenheter om TP Business som kanske kan vara ett good-enough-alternativ?Klicka för att utvidga...
Jag flög TAP C från Lissabon till Maputo i somras. Gammal A340 med säten som var långt ifrån platta. Om det är det enda alternativet kan det väl vara good enough, men det är nog svårt att hitta mindre bekväma alternativ i dagsläget.

mtlmr skrev:Känns som att man vill ha en "good enough"-bokning för att aspirera på en LH First...?Klicka för att utvidga...

ondevall skrev:Tack för snabb input! LH First kräver absolut en good-enough-bokning att falla tillbaka på.Klicka för att utvidga...
Yes, det behövs såklart. Lufthansa First får man se som en bonus.

Igorius skrev:Gammal A340 med säten som var långt ifrån platta. Om det är det enda alternativet kan det väl vara good enough, men det är nog svårt att hitta mindre bekväma alternativ i dagsläget.Klicka för att utvidga...

Hmmm...det var det jag befarade...känns inte särskilt lockande....

ondevall skrev:Hmmm...det var det jag befarade...känns inte särskilt lockande....Klicka för att utvidga...
Har i och för sig förstått att TAP är i färd med att uppgradera C-kabinen. Ifjol fanns den nya kabinen om jag minns rätt bara på ett par amerikanska rutter, men jag vet ingenting om status i nuläget.

Back