Swiss verkar ha börjat ta hutlöst betalt för Tronsätet i Business

e-k

New member
Kollade lite flygbiljetter för skojs skull och satte eftermiddags kaffet i halsen när jag valde säten på Swiss.

Märkte att dom reserverade sätena för Miles & More Senator och Hon Circle medlemmar försvunnit vid fönstren och blivit ersatta med skitsäten i mitten.

Trevligt tänkte jag när det finns mer Tronsäten att välja på och klickade på ett varvid ett prispåslag på 1.775:- kronor dök upp!!

Alltså billigaste biljett i P klass från Arlanda till Bangkok för 16.293 + 2 x 1.775 = 19.843

Nu är det bara en tidsfråga innan Swiss har myntautomater till toaletterna också!!

swiss-jpg.62648

Är du SEN eller HON? Jag hade för mig att de fortfarande skulle vara gratis för dem, däremot kan man som icke SEN+ numera köpa loss de sätena tidigt istället för att de som tidigare var helt blockade. Men om du är SEN/HON kanske det på något sätt tappats bort i systemet?

Vafalls !!????

Dessa säten är ett avgörande skäl till att vara SEN. Skall omedelbart göra en provbokning.

Jag bokade familjen tre platser i Swiss business; min biljett för pengar och fru och barn som Eurobonus-bonusresa. För mig ville de ta betalt för tronsätena, men på bonusresan gick det bra att välja tronsätena.

Back