Thai byter plan… Nedgraderas från First till Business

  • Thread starter Thread starter NoahS
  • Start date Start date
NoahS skrev:Det stod en herre och väntade på mig när jag klev av planet med en lapp med mitt namn. Han ringde till ”The highest duty manager” och hon kom precis till loungen. Hon skulle boka om mig till morgondagens first class flyg med Thai. Fick 5500kr cash (“for the inconvenience”) och hotell. Sen skulle de bjuda på mat också. Riktigt bra skött. <3 ThaiDe sa att de inte kunde boka om mig till något annat bolag då det var en awardbiljett. De försökte med Emirates men de nekade biljetten två gånger på två olika flyg.Klicka för att utvidga...
Detta blev jag glad över att läsa. Kul att det funkade "som det skall"!
 
NoahS skrev:Det stod en herre och väntade på mig när jag klev av planet med en lapp med mitt namn. Han ringde till ”The highest duty manager” och hon kom precis till loungen. Hon skulle boka om mig till morgondagens first class flyg med Thai. Fick 5500kr cash (“for the inconvenience”) och hotell. Sen skulle de bjuda på mat också. Riktigt bra skött. <3 ThaiDe sa att de inte kunde boka om mig till något annat bolag då det var en awardbiljett. De försökte med Emirates men de nekade biljetten två gånger på två olika flyg.Klicka för att utvidga...
Skönt att höra. Thai brukar faktiskt vara bra när sådana här saker sker, men kräver att man är i Bangkok och inte på outstation.

Känns som du ändå fått ok kompensation och all expenses paid.
 
palmen skrev:Skönt att höra. Thai brukar faktiskt vara bra när sådana här saker sker, men kräver att man är i Bangkok och inte på outstation.Känns som du ändå fått ok kompensation och all expenses paid.Klicka för att utvidga...
Är det inte enklare och bättre om deras hotline kan lösa sånt här direkt över telefon istället...? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png
 
NoahS skrev:Detta var när jag ankom till Bangkok från Hong Kong där de inte kunde göra någonting.Klicka för att utvidga...
Låter som Hong Kong kanske kunde göra en sak - höra av sig till Bangkok och meddela att de har en ordentligt missnöjd first resenär på inkommande. De kan såklart ha tagit det bara på att det var en first, men det känns inte osannolikt att hkg personalen lyfte prion.
 
Nu är en revenue biljett i poänggivande klass utställd för båda flygen. Borde bli en bra bonus i poängkassan denna gången också. 250% på sträckan med first flyget iaf. Sen SAS PLUS PRO på andra sträckan.



Supervisorn i Hong Kong pratade med Bangkok personalen i typ 20 minuter medans jag stod och väntade. De pratade thailändska så jag förstod ingenting. Jag bad honom kolla om jag hade tillgång till First Loungen även fast jag blivit nergraderad och de kunde han inte svara på.
 
Back
Top