Senaste nytt

The Loft på Brussel Airport har blitt løftet til nøye høyder

Redaksjonen

Medlem
download-37-800x300-564x211.jpeg

Brussels Airlines har nå bygget ut den populære loungen The Loft på Brussels Aiport.

The Loft har vært et attraktivt sted å være, rett i nærheten av pir A på Brussels Airport siden den ble åpnet i 2014. På grunn av en kraftig passasjervekst har flyselskapet valgt å utvide loungen, og samtidig har loungen fått noen nye bekvemmeligheter.

download-34-720x480.jpeg

For å kunne tilby de omlag 15.000 daglige gjestene en kvalitetsopplevelse har selve loungen blitt 66 prosent større, og er nå på hele 2.040m2, og den har plass for 500 gjester.

download-35-720x480.jpeg

Konseptet for loungen er fokus på komfort, teknologi og design og Belgitute (en term som benyttes for å uttrykke den belgiske sjelen og identiteten). Loungen tilbyr nå et nytt lukket område for VIP-gjester, medlemmer i HON-Circle som er det høyeste nivået lojalitetsprogrammet Miles & More. Det er som en stue fyllt av kunst, og i kjøkkenavdelingen finnes de ypperste apparatene fra Miele som besørger de gastronomiske opplevelsene.

download-33-720x480.jpeg

En annen nyhet er de private rommene for å ta seg en høneblund. Diss eer inspirert av flyselskapets nye businessclasskabin som skal lanseres mot slutten av 2018.

download-32-720x480.jpeg

Det finnes også et nytt Spa. Grohe Spa består av elleve behandlingsrom som tilbyr like mange sinnsstemninger og Spa-behandlinger slik som badstue med musik och lysterapi.

download-31-720x479.jpeg

Et nytt spillerom imponerer med sitt biljardbord.

download-36-720x480.jpeg

Et annet aspekt med oppgraderingen av loungen er samarbeidet med andre vvaremerker for å kunne tilby nye innovative opplevelser. En av disse er en åpen plass på 800 kvadratmeter utformet av bilprodusenten Lexus.

Les mer >>

Någon som varit på The Loft senaste? Hur har det varit generellt? Finns det möjligheter till ett somna hyfsat bekvämt någonstans, ex tyst avdelning med lite fåtöljer eller liknande?
Står inför en potentiellt lång mellanlandning.

Någon som varit på The Loft senaste? Hur har det varit generellt? Finns det möjligheter till ett somna hyfsat bekvämt någonstans, ex tyst avdelning med lite fåtöljer eller liknande?
Jag var där senast i juni. Frukosten är riktigt dålig och maten ganska kass men riktigt bra dryckesutbud olika sorters öl, vin och sprit.
De har vilorum har jag noterat men aldrig testat.

För att vara en "vanlig" business/guld-lounge så skulle jag säga att sovmöjligheterna är ovanligt goda. Det finns några vilrum (inte vilorum, vilket vi BC-veteraner har fått lära oss) som är ordentligt mörka (dock har de något sorts LED-stjärnhimmel, vet inte om den går att stänga av) med riktiga dörrar som går att stänga. Finns även ett par massagestolar som står lite avskilt där man kan sitta i lugn och ro.

För att vara en "vanlig" business/guld-lounge så skulle jag säga att sovmöjligheterna är ovanligt goda. Det finns några vilrum (inte vilorum, vilket vi BC-veteraner har fått lära oss) som är ordentligt mörka (dock har de något sorts LED-stjärnhimmel, vet inte om den går att stänga av) med riktiga dörrar som går att stänga. Finns även ett par massagestolar som står lite avskilt där man kan sitta i lugn och ro.
Tusen tack! Vad tycker du om maten, trodde den var bra men Fredah verkar inte så imponerad :/

Tusen tack! Vad tycker du om maten, trodde den var bra men Fredah verkar inte så imponerad :/

Har inte testat frukosten.
När jag var där för ett knappt år sedan så tyckte jag att maten var bra. Var även där i februari i år och då var det betydligt sämre. Vet inte om det skett en försämring på den tiden eller om det bara är variation från dag till dag. Om du har Priority Pass så finns det ju en sådan lounge också som i stort sett ligger granne med The Loft och den tyckte jag också hade rätt så bra mat.

Har inte testat frukosten.
När jag var där för ett knappt år sedan så tyckte jag att maten var bra. Var även där i februari i år och då var det betydligt sämre. Vet inte om det skett en försämring på den tiden eller om det bara är variation från dag till dag. Om du har Priority Pass så finns det ju en sådan lounge också som i stort sett ligger granne med The Loft och den tyckte jag också hade rätt så bra mat.
Jag har även testat Diamond lounge (PP och granne till loft), skulle säga att maten var bättre där men det kan ju också vara tillfälligheter, jag har oftast morgonflyg. Frukosten i Loft består av korvbröd ost och prickigkorv. Det fanns även äggröra som såg ut som en soppa med bitar av Jell-o. Loft är dock större och har bättre olika sittmöbler, bättre bar.

Jag åker ner igen om tre veckor så om jag kommer ihåg kan jag återkomma med färsk info. Hoppas att det går åt rätt håll.

När ska du åka?

Jag har även testat Diamond lounge (PP och granne till loft), skulle säga att maten var bättre där men det kan ju också vara tillfälligheter, jag har oftast morgonflyg. Frukosten i Loft består av korvbröd ost och prickigkorv. Det fanns även äggröra som såg ut som en soppa med bitar av Jell-o. Loft är dock större och har bättre olika sittmöbler, bättre bar.

Jag åker ner igen om tre veckor så om jag kommer ihåg kan jag återkomma med färsk info. Hoppas att det går åt rätt håll.

När ska du åka?
Om 4 veckor cirka :) återkom gärna. Är främst lunch och framåt jag tänkte på då jag har med lite kollegor som inte kan komma in i Diamond (jag har access till båda men de andra flyger ”bara” c).

Toppen