agehall skrev:Tror inte man kommer ner i T5B om man landar i T5C. Och utgången där är inte välskyltad imho. Jag har själv aldrig hittat ner till den, troligen mest för att jag aldrig själv kommer ihåg att den finns när jag ska göra bytet.Klicka för att utvidga...
nota bene skrev:Allt från en timme är OK.Klicka för att utvidga...
Du tar bussen och sen är det en security när du kommer till T3. Du har ingen förtur till bussen och i transit security får du eventuellt gå förbi 3-4 personer men ni hamnar ändå i samma kö.Flightdoc skrev:British Airways och terminal 5 och 3 är i stort sett okända storheter för mig. Jag har en flygning CPH-LHR-GIB T/R och måste då byta mellan terminal 5 och terminal 3. Hur fungerar det praktiskt? Info ovan är lite gammal.Jag har ingen status i BA men flyger Club Europe. Finns det fast track?Klicka för att utvidga...
Känns väldigt onödigt att gå landside för att byta terminal när det går bussar var 10e minut från airside. Man slipper göra immigration och gå via normala check in flödet om man stannar Air side.aikelo skrev:Som texten ovan påpekar så funkar det utmärkt att ta Heathrow express kostnadsfritt mellan T5 och T3. Bara att hämta en tranferticket i Heathrow express automaterna.Detta innebär dock att du måste gå landside.Klicka för att utvidga...