Senaste nytt

Tips hur jag spenderar 35k innan årsskiftet

joa

Medlem
Inte ens tänkt på det förrän jag kollade idag. Har 35k kvar till 300k och en till Alex 2-4-1.
Tips på hur jag spenderar det?
Ja, det är ju rätt enkelt, men jag tänkte om tips på presentkort och andra saker som man inte behöver köpa rakt av. Har ju en par dagar på mig

Jag antar att "Alex" är Amex så du behöver göra av med pengarna där Amex funkar? Kommer spontant på två ställen med "bred profil". ;)

Vouchers hos SAS, köp online. Giltighetstid två år.
Presentkort hos Systembolaget (köps i butik). Upp till 1000 kr/presentkort, så det blir flera om du ska göra av med mycket pengar. Giltighetstid fem år har jag för mig.

Har ju en par dagar på mig
Jag hade inte chansat på det, finns alltid risk att transaktionen bokförs senare och då hamnar efter nyår. Gör köp idag så med lite tur bokförs dom imorgon och du har vouchern på onsdag, precis innan det blir en ny period.

Fundera på vad du har för kommande inköp under Q1 och köp presentkort där. Betala räkningar kan också vara ett alternativ men kanske är för tajt nu.

Köp i SAS EuroBonus Shop har enligt min erfarenhet nästan alltid bokförts på kontot nästföljande dag, även på helger. Så skulle säga som föregående talare, handla presentkort därifrån om du har nödvändiga köp som kommer att genomföras under närtid.

Tack alla
Kom på att man borde ju kunna köpa Zupergif?
Då kan jag ju välja senare vart jag köper presentkorten.
Jag tänker väl rätt va? Aldrig använt Zupergift.

Det är väl generellt inte en så bra idé att ha för stora summor i presentkort som man inte tänkt använda i närtid. I alla fall på sajter som ex Zupergift.

Toppen