Trådlöst internet - Nu på över 100 tunnelbanestationer i London

test

New member
Nu är projektet äntligen klart med att installera trådlöst internet i Londons tunnelbana. Över 100 stationer har fått internetuppkoppling som drivs av Virgin Media.

Samtliga resenärer kan gratis komma åt reseinformation för kollektivtrafiken i London. Resenärer som har abonnemang via Virgin Media, Vodafone, EE, T‑Mobile eller Orange kan använda tjänsten i sin helhet medan övriga resenärer kan köpa tjänsten via Virgin Media WiFi Pass.

Ytterligare info finns via denna länk:

Station WiFi | Transport for London

Jag testade det i somras och fick hyggliga resultat. Så fort tåget stänger dörrarna är det "klippt" var min erfarenhet.

Det funkar fint, men lagom tills man lyckats koppla upp sig så är det ju dags att kliva på tåget.

Hur svårt/dyrt är det att få WiFi och/eller mobiltäckning i tunnlarna? Det skulle ju göra resandet till nåt mer än bara personförflyttning.

Johan Pfeifer skrev:Hur svårt/dyrt är det att få WiFi och/eller mobiltäckning i tunnlarna? Det skulle ju göra resandet till nåt mer än bara personförflyttning.Klicka för att utvidga...

Jag har för mig jag har läst att det är en fråga om säkerhet och inte teknik. Efter sprängdådet i London för några år sedan, så vill man utesluta möjligheten till bomber som aktiveras genom en mobiltelefon.

Back