Senaste nytt

Transfer BKK till Hilton Hua Hin?

Någon son kan ge tips om bra, pålitlig och prisvärd firma med transfer mellan BKK och Hilton Hua Hin. Tänker mig bil och chaufför eller har ni annat tips (inte buss)?

Finns ju en mängd med sådana tjänster. 1500-3000 är vanligt intervall.

Dina kriterier om bra, pålitlig och "prisvärd" är ju lite spännande i ett land som Thailand. Jag kan rekommendera fler bra och pålitliga firmor, men de vet om att de är bra och tar då betalt för det. Därav en liten paradox i vad du efterfrågar.

Billiga transporter finns det massor av på Google.

Jag har en chaufför som kör mig länge sträckor, välskött Fortuner och lugn och sansad i trafiken. Jag anser honom prisvärd utifrån mina kriterier, men jag kan inte påstå att han är billig.

Priset är från Suvarnabhumi , de svarar på Whatsapp

We have eco car 1700 baht,
Camry car 1900 baht.,
MPV car 2000 baht.
SUV car 2200 baht. Rate all included for one way trip.
HH taxi
+66 82 459 1929

En annan som jag fick rekomnderad men inte åkt med

Jeab Taxi Service
Finns på Whatsupp
2000 baht en väg med vita suven
+66 62 464 2517

Attachments

• Screenshot_20260112_004826_Facebook.jpg
    Screenshot_20260112_004826_Facebook.jpg
    756,3 KB · Visningar: 29
  • IMG-20250421-WA0003.jpg
    IMG-20250421-WA0003.jpg
    333 KB · Visningar: 30
Undvik ”Thai Happy Taxi” som vi förbokade hemifrån namnet till trots efter att ha sett många bra omdömen på tex trustpilot. Vi hade förbokat 2 resor.

1. BKK -> Hotell i Bangkok: förare som tiggde dricka hela vägen (pratade konstant om hur dåligt han hade det och hur lite bolaget betalade).

2. Bangkok -> Koh Chang: körde som en galning även med Thailandmått. Vi snackar 150 genom ”school zone” och vi var faktiskt nära att krocka minst en gång. Dock trevlig kille jämfört med första chauffören.

bus2go är förmedlingstjänst för transport - sen kan man kontakta leverantörerna direkt om man vill. Andaman taxis har fungerat bra för oss. Skall be om en quota från JEAB som @Kvikklunjs rekommanderade nu :)

Har tidigare betalat ~5k mellan bkk-koh chang för minibus inkl färja

Någon son kan ge tips om bra, pålitlig och prisvärd firma med transfer mellan BKK och Hilton Hua Hin. Tänker mig bil och chaufför eller har ni annat tips (inte buss)?
Om du inte har WhatsApp installerad gör det för de frågar efter Whatsapp när du checkar in , går att chatta med receptionen om allt via whatsapp

Körde Tommy Taxi just BKK - Hilton Hua Hin, en SUV kostade 2400 THB i november förra året, var nöjd (ett av få bolag som tillhandahåller bilbarnstol). Tror annars på att lösa en taxi genom Hilton Hua Hin.

Toppen