Turkish ej tillgängliga flighter

plover

New member
Hej forumet, hittar ibland rutter med TK på Awardhacks som jag tycker funkar bra, men när jag ringer till SAS Amex bokning så är platserna ej bokningsbara. Hur hittara jag alternativ enklast utan att ha abonnemang på någon tjänst typ ITA ?

Är det möjligtvis flighter du hittar vid sökning ben för ben som du inte lyckas kombinera i en och samma bokning?

plover skrev:Säkert blockad, married segments osv, men undrar varför den dyker upp inte alla *A kan boka?Klicka för att utvidga...
Det är olika tillgång för olika program, inte svårare än så.

Air Canada släpper tex extremt mycket awards till sina egna och typ en tiondel så många till övriga Star Alliance.

palmen skrev:Det är olika tillgång för olika program, inte svårare än så.Air Canada släpper tex extremt mycket awards till sina egna och typ en tiondel så många till övriga Star Alliance.Klicka för att utvidga...
Awardhacks söker väl via SAS api. Alltså bara på de flighter eurobonus har tillgång till.

JPE skrev:Awardhacks söker väl via SAS api. Alltså bara på de flighter eurobonus har tillgång till.Klicka för att utvidga...
Ja, men jag svarade på varför det skiljer mellan bolag.

Tidigare har ju både Turkish och Ethiopian varit kända för spökplatser också.

Har du testat att boka via sas.se? När jag gör din sökning får jag ett felmeddelande (something went wrong), men får upp en businessresa. Vad händer om du väljer denna och går vidare?

Hade detta problem. Men kundtjänst löste det. Be dem boka hemresan med Turkish först och utresan i en ToR sedan. Då funkar det i vart fall ibland. Gäller resor som syns på SAS bokningsverktyg on-line.

Tack @DRG, men menar du då att jag kan slå ihop biljetterna sen eller vaskade fu det ej nyttjade benet ? har en 2-4-1 som ursprunglig bokning där jag försökteförlänga hemresan.

Nej. Jag bokade alltså en tur-och-retur resa. Helt ny bokning. När agenten började med att lägga in utresan som inte var med TG och sedan hemresan med TG blev det error på TG flighten. När agenten då ändrade ordningen på hur flighterna lades i bokningen, så att hemresan lades in i bokningen först och utresan därefter så fungerade det hela (Datumet för utresan var alltså fortsatt först).

Om det är en ändring av en resa blir det nog knepigare för då ligger ju redan en bokning inne. Det verkar alltså vara ngt IT-relaterat och inte ghostplaster

plover skrev:hej, det är ombokning. något knas då jag kan boka enkelväg men inte boka om en befintlig ToR…Klicka för att utvidga...
Har du andra flighter med TK i ToR-resan? Kan vara att det inte går att kombinera med dessa i samma bokning. Det har jag råkat ut för, att jag t.ex. haft TK-segment i utresa men då inte kunnat kombinera med vissa TK-segment på hemresa.

Struligt även via agenten, så jag bokade på en enkel med 2-4-1 rabatt istället, vågar inte chansa på att bokaav min ursprungliga ToR, blir det något problem om jag inte nyttjar min första retur ?

Back