Ukraine International utökar på Arlanda?

franco

New member
Ukraine International Airlines har för närvarande en daglig rotation på Arlanda. Ser på Expertflyer att bolaget har lagt in en andra daglig rotation från och med 31 oktober 2016, med ankomst Arlanda kl. 20.55. Detta flyg står kvar på Arlanda över natten och lyfter mot Kiev kl. 05.10. En väldigt tidig avgång, men om man tittar på en del andra europeiska destinationer så har de liknande tidtabell. UIA började flyga på Arlanda 2014. Roligt att de expanderar!



Läste för övrigt att de har ett "buy on board"-koncept i ekonomisklass. Man kan förbeställa mat i förväg och får då 33% rabatt. Mycket förmånliga priser.
 
Franco skrev:Läste för övrigt att de har ett "buy on board"-koncept i ekonomisklass. Man kan förbeställa mat i förväg och får då 33% rabatt. Mycket förmånliga priser.Klicka för att utvidga...
Man får dessutom poäng om man förbeställer maten.



Det här är riktigt bra för mig och min fru (den senare avgången alltså) så man slipper åka 05:00 från Poltava för att hinna med 12-avgången från Kiev.
 
@gdaily vilka är det främst som reser med linjen?



De med familj i det andra landet som ni?

Lågprisjägare på väg till Asien?

Billig, tillfällig arbetskraft till Sverige?

Affärsresenär?

Ukrainska turister?



Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.
 
Morgan skrev:Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.Klicka för att utvidga...
Det är väl självklart med tanke på att Polen är med EU och deras medborgare har rätt att flytta till Sverige eller andra EU länder utan visum.
 
Morgan skrev:@gdailyvilka är det främst som reser med linjen?De med familj i det andra landet som ni?Lågprisjägare på väg till Asien?Billig, tillfällig arbetskraft till Sverige?Affärsresenär?Ukrainska turister?Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.Klicka för att utvidga...
När jag åker så är det 50% rysk/ukrainktalande "turister" som varit i Sverige på besök (dvs sin kategori 1 och 5 antar jag) och 50% folk som ska vidare i Kiev (många som ska till Thailand bland annat). Tror mycket lite affärssresenärer.
 
På den tiden få Aerosvit fanns så flög jag med dem 2ggr, till BKK och PEK. Det var väldigt billigt och det var många svenska transferresenärer ombord. Jag misstänker att det är likadant med Ukraine Int.
 
Bryant skrev:På den tiden få Aerosvit fanns så flög jag med dem 2ggr, till BKK och PEK. Det var väldigt billigt och det var många svenska transferresenärer ombord. Jag misstänker att det är likadant med Ukraine Int.Klicka för att utvidga...
Skillnaden mellan Aerosvit och Ukrainian är dock milsvid.
 
gdaily skrev:Nej, du har rätt, Ukrainian har ju en "riktig" Businessclass vilket SAS inte har.Klicka för att utvidga...
Från början handlade det om skillnaden mellan Ukrainian och Aerosvit. Där verkar inte många se nyans skillanderna. Har själv bara flugit Aerosvit i gamla sk 767 med loggan kvar på serveringsvagnen så jag kan inte jämföra. Med Aerosvit fick man vad man betalade för tyckte jag.
 
Tyvärr så har Ukrainian nu infört tre års giltighetstid på FF-poängen (mot tidigare forever). Det är dock fortsatt bra värde tycker jag, 5000 poäng uppgraderar dig till C (man får 800+ för en resa ARN-Kiev), vilket jag brukar använda mig av på hemresorna från Kiev.



Ett tips är också att gå med i deras program även om ni åker sällan eller bara en gång - planen är ofta fullsatta i ekonomi och de behöver uppgradera någon, och då tar de någon random som har klubbmedlemsskap, vilket charterturisterna inte verkar ha. Frugan har 25% uppbumpningar nu vid gate, jag ligger på 20%.
 
Back
Top