Alf skrev:Det lär nog inte gå ett använda poäng för detta. Gick det att använda poäng på AF och BA Concorde flygningar?Klicka för att utvidga...
Prissätter man det rätt så att inte så många har råd att betala med poäng så är det ju ett bra sätt att bli av med ett bolags utestående poängskulder att sälja ett par restplatser för poäng. Hade jag varit United hade jag dock låst det till endast Uniteds miles och inte alla Star Alliance.Alf skrev:Det lär nog inte gå ett använda poäng för detta. Gick det att använda poäng på AF och BA Concorde flygningar?Klicka för att utvidga...
Helt rätt att vara skeptiskt med detta, dock tror jag är att det är aktörer som nu jobbar på att skapa flygplan som kan flyga med överljudshastighet. NASA jobbar också med att sänka ljudbangen och om denna forskning går vägen tror jag att det finns stor möjlighet att de börjar flyga.Tomas E skrev:Jag tror nog att spekulationer om man kan använda poäng kan skjutas upp till vi ser om det blir något av med det hela.Det här med nya kommersiella överljudsflygplan har man ju sett skrivet om lite då och då under decenniernas lopp och sedan har det aldrig blivit något av. Första (test)flygning är planerad till 2026. Det blir en första anhalt för att se realismen.Klicka för att utvidga...
Vet inte om det är sant men hörde att från New York gick Concorde tomma. Folk åkte hellre bekvämt i första klass så de kunde sova. Så det blir en utmaning isf.mjulven skrev:Först och främst om det går att få ekonomin att gå ihop för kunden. Det gäller att den går att flyga så att kunden tjänar pengar.Klicka för att utvidga...
Crater skrev:Vet inte om det är sant men hörde att från New York gick Concorde tomma. Folk åkte hellre bekvämt i första klass så de kunde sova. Så det blir en utmaning isf.Väldigt coolt iaf om de får ihop det. Hoppas går ju alltid.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Ja det är ett gissel för dessa flyg. En kvällsavgång kl 19 landar i UK 03.30, jag hade också föredragit en vanlig 1st på 7h istället.Klicka för att utvidga...