Uppgradera SAS Amex Premium till Amex Platinum

martinh

New member
Det är en del år sen jag sist bytte/nedgraderade/uppgraderade/avslutade Amex kort. Har haft SAS Amex Elite och SAS Amex Premium konstant ett tag nu.

Nu har jag fått min voucher för Premium och vill byta till Amex Platinum. Har jag nåt alternativ, eller är det bara uppgradering som gäller?

MartinH skrev:Det är en del år sen jag sist bytte/nedgraderade/uppgraderade/avslutade Amex kort. Har haft SAS Amex Elite och SAS Amex Premium konstant ett tag nu.Nu har jag fått min voucher för Premium och vill byta till Amex Platinum. Har jag nåt alternativ, eller är det bara uppgradering som gäller?Klicka för att utvidga...

Finns ingen kampanj just nu, jag skulle dock avvakta om det inte är bråttom då det säkert kommer en innan sommaren.

Emil123 skrev:Man får 250k MR-poäng just nu för Premium->PlatinumKlicka för att utvidga...
Då hade jag nog hellre låtit mig bli värvad och fått 1.500.000/1.000.000 MR och efter nån månad sagt upp mitt Premium. Eller gäller det erbjudande bara ”nya” Amexkunder?

Ja de erbjudanden gäller bara nya Amex-kunder. Man kan inte få välkomstbonusar för Gold/Platinum om man har något slags Amex-kort inkl. de SAS-brandade.

Sir Lemon skrev:Då hade jag nog hellre låtit mig bli värvad och fått 1.500.000/1.000.000 MR och efter nån månad sagt upp mitt Premium. Eller gäller det erbjudande bara ”nya” Amexkunder?Klicka för att utvidga...
För att det ska vara möjligt måste man ju säga upp Amex 1 år, känns inte direkt rimligt för någon som vill uppgradera.

Tycker jag läst många som undrar om kreditupplysningar kommer tas för diverse ansökningar. Dom är väl obetydliga?

Emil123 skrev:Tycker jag läst många som undrar om kreditupplysningar kommer tas för diverse ansökningar. Dom är väl obetydliga?Klicka för att utvidga...

Har du en vettig ekonomi, så gör en eller några kreditupplysningar inte jättemycket. Men obetydligt, det är det inte.

Emil123 skrev:Man får 250k MR-poäng just nu för Premium->PlatinumKlicka för att utvidga...
Var hittar jag detta? Pratade nyss med supporten i appen och nämnde att jag ville byta från Premium till Platinum. Han sa att det var bara att ansöka online för man kunde inte byta från SAS korten. Och nämnde inte något om kampanj?

Jonatan Rosdahl skrev:Var hittar jag detta? Pratade nyss med supporten i appen och nämnde att jag ville byta från Premium till Platinum. Han sa att det var bara att ansöka online för man kunde inte byta från SAS korten. Och nämnde inte något om kampanj?Klicka för att utvidga...

Uppgradera ditt Amex kort idag - American Express

amex-favicon.ico

www.americanexpress.com

Ser ingen deadline för kampanjen, gör ni?

Sitter med Elite idag, borde funka att nedgradera till Premium och sedan uppgradera till Platinum?

spritfet skrev:Ser ingen deadline för kampanjen, gör ni?Sitter med Elite idag, borde funka att nedgradera till Premium och sedan uppgradera till Platinum?Klicka för att utvidga...
Funkade det att nedgradera först? Går i tankar om att göra samma sak.

spritfet skrev:Ser ingen deadline för kampanjen, gör ni?Sitter med Elite idag, borde funka att nedgradera till Premium och sedan uppgradera till Platinum?Klicka för att utvidga...

JBGBG skrev:Funkade det att nedgradera först? Går i tankar om att göra samma sak.Klicka för att utvidga...
Tror det är 2 månader karenstid innan man får byta kort efter ett byte

Back