Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

erik2000

New member
Är det någon som ska ut och flyga med SAS imorrn den 1:a september?

Vad tror ni, blir det SkyTeamchampagne och ballonger i de skandinaviska loungerna?

Jag kör BER-CPH imorrn och tänkte faktiskt besöka de två (!) nya loungerna man får tillgång till.

Tegel-loungen var ju temporär *A-lounge för något år sedan när LH renoverade sin, så det ska bli trevligt att se hur den används vanligtvis.

Sen blir den nog en promenad bort till A-gaterna och kika in Tempelhof-loungen med, för där har jag verkligen aldrig varit.

Aron (EuroBonus-boss) bekräftade i en av intervjuerna att det blir festligheter i hubbarna (CPH, ARN, OSL) under första veckan av september (och Skyteam).

Jag har för avsikt att besöka alla tre huvudstadsflygplatser imorgon, ARN på morgonen och OSL på förmiddagen samt CPH på kvällen, så jag kan ju göra en jämförelse.

Nyss boardat SK1428 från CPH till ARN, som förväntas landa 00.10 i morgon 1 sept. Förväntas alltså lyfta som Star Alliance och landa som SkyTeam. Får se vad som händer, hamnar jag i en annan dimension? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1787.png

jonatan79 skrev:Nyss boardat SK1428 från CPH till ARN, som förväntas landa 00.10 i morgon 1 sept. Förväntas alltså lyfta som Star Alliance och landa som SkyTeam. Får se vad som händer, hamnar jag i en annan dimension?Klicka för att utvidga...

Piloten hälsade nyss: ”We wish you welcome to this SAS and very final Star Alliance flight”.

jonatan79 skrev:Nyss boardat SK1428 från CPH till ARN, som förväntas landa 00.10 i morgon 1 sept. Förväntas alltså lyfta som Star Alliance och landa som SkyTeam. Får se vad som händer, hamnar jag i en annan dimension?Klicka för att utvidga...
Du har kanske sett Manifest? Vi ses om fem år!

jonatan79 skrev:Piloten hälsade nyss: ”We wish you welcome to this SAS and very final Star Alliance flight”.Klicka för att utvidga...
Skämt åsido, vad är sista avgången av en SAS/Star Alliance flight?

LAX-CPH eller JFK-CPH?

Första SkyTeam resan blir väl från Tokyo tror jag vi luskade ut.

Jannes skrev:Skämt åsido, vad är sista avgången av en SAS/Star Alliance flight?LAX-CPH eller JFK-CPH?Första SkyTeam resan blir väl från Tokyo tror jag vi luskade ut.Klicka för att utvidga...
SFO 17.40 GMT-7

Landade precis på OSL. När jag gått ur flygläget kom ett pushmeddelande från SAS som sa att jag fått poäng för flygningen och de har mycket riktigt redan kommit in.

storbokstav skrev:Landade precis på OSL. När jag gått ur flygläget kom ett pushmeddelande från SAS som sa att jag fått poäng för flygningen och de har mycket riktigt redan kommit in.Klicka för att utvidga...
Japp, mycket bra fördel med Skyteam. På FB kommer poängen direkt efter att man flugit med tex KLM

Cristoffer Cedergren skrev:Japp, mycket bra fördel med Skyteam. På FB kommer poängen direkt efter att man flugit med tex KLMKlicka för att utvidga...
Känns inte som en generellt SkyTeam-grej. Var absolut inte så hos Delta när jag har använt SkyMiles.

Men jättebra om poängen kommer snabbt in hos SAS i framtiden.

B79 skrev:Känns inte som en generellt SkyTeam-grej. Var absolut inte så hos Delta när jag har använt SkyMiles.Men jättebra om poängen kommer snabbt in hos SAS i framtiden.Klicka för att utvidga...
Delta kör väl Sabre? Det säger allt om deras strul just nu //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

storbokstav skrev:Landade precis på OSL. När jag gått ur flygläget kom ett pushmeddelande från SAS som sa att jag fått poäng för flygningen och de har mycket riktigt redan kommit in.Klicka för att utvidga...
Samma för mig. Tydligt specificerat i appen dessutom hur många bonuspoäng samt hur många nivåpoäng som genererats. Mycket bra!

img_5620-jpeg.156670

bajenludde skrev:Samma för mig. Tydligt specificerat i appen dessutom hur många bonuspoäng samt hur många nivåpoäng som genererats. Mycket bra!Klicka för att utvidga...
Riktigt bra! Jag har inte tänkt på det tidigare, men de tvingande ändringar som kommer av alliansbytet har säkert lett till att SAS varit tvugna/haft möjlighet att slänga ut en hel massa gamla backendtjänster och implementera nya mer eller mindre från scratch. En konsekvens kan vara att vi faktiskt får en rejäl kvalitetsökning på både app och hemsida nu framöver! Teamet som jobbar med åtminstone den förstnämnda nu är ju klart mer på tårna än vad de var för några år sedan...

Kollega ska hem från BER med SAS nu. EBG. Kommer inte in i nån lounge, Tempelhof och Tegel hänvisar till Lufthansa som nekar.

MartinH skrev:Kollega ska hem från BER med SAS nu. EBG. Kommer inte in i nån lounge, Tempelhof och Tegel hänvisar till Lufthansa som nekar.Klicka för att utvidga...
gissar att det blir en del missförstånd och stök i början innan det sätter sig och alla inblandade vet om vad som gäller

MartinH skrev:Kollega ska hem från BER med SAS nu. EBG. Kommer inte in i nån lounge, Tempelhof och Tegel hänvisar till Lufthansa som nekar.Klicka för att utvidga...
Jag är sitter i Tempelhofloungen nu. Alles gut. Kanske lite trassel på morgonkvisten som ställde till det till min medresenär som skrevs om här tidigare. Återkommer angående Tegel.
img_8779-jpeg.156682

Back