Vad gäller med Swiss och Lufthansa access till Lounge och Fast Track på Arlanda?

• Thread starter Thread starter Anna Heijbel
  • Start date Start date
A

Anna Heijbel

Guest
Har försökt hitta svar med tycker det jag läst är lite motsägande så jag frågar expertisen.......

Två resenärer, status: MM senator resp. frequent flyer

Resa 1: ARN-ZRH

Biljetter: Swiss, en ekonomi och en ekonomi light

- Fast track på ARN?

- SAS Gold lounge på ARN eller annan lounge?

Resa 2: ARN-MUC

Biljetter: Lufthansa, två business

- Fast track på ARN?

- SAS Gold lounge på ARN eller annan lounge?

......och så undrar jag har Swiss loungetillgång i Valencia (Spanien)? Ser ingen på swiss.com, men sett att LH group har det på ett annat ställe.

När det står LH group innebär det då alltid, LH, Swiss och Austrian eller är det fler bolag med?

Senator har fortfarande fast track och tillgång till SAS guld lounge så sväng vänster o skanna som vanligt bara.

Anna Heijbel skrev:När det står LH group innebär det då alltid, LH, Swiss och Austrian eller är det fler bolag med?Klicka för att utvidga...
Enligt deras hemsida tillhör även Brussels och Eurowings Lufthansa Group (när det gäller passagerartrafik).

Edit. Vad som gäller för Air Dolomiti, Discover, Edelweiss, CityLine, City Airlines är oklart när det gäller tillgång till lounge/fasttrack.

mylabel skrev:Senator har fortfarande fast track och tillgång till SAS guld lounge så sväng vänster o skanna som vanligt bara.Klicka för att utvidga...

Har du kännedom om man flyger THAI Royal Silk och ROP Gold om man då kommer in i nån av SAS loungerna? Olika information från olika håll. Har försökt få kontakt med loungen per telefon men det går tydligen inte.

Ge We skrev:Har du kännedom om man flyger THAI Royal Silk och ROP Gold om man då kommer in i nån av SAS loungerna? Olika information från olika håll. Har försökt få kontakt med loungen per telefon men det går tydligen inte.Klicka för att utvidga...
Kommer tyvärr inte ihåg. Men SAS har satt upp en skylt vid reception vilka bolag man kommer in. Det är iaf LH group (SN,OS,LH,LX) , LOT och några till.

Flög Brussels i fredags från ARN i C med Senator inlagt. Grinden visade rött kryss.

Gick till personalen. Fick visa boardingkort. Sedan Senatorkort. Knappande i datorn. Sedan boardingkort igen. Och Senatorkort igen. Manuellt insläppt.

CPH:

Fasttrack NEJ.

Guld-lounge JA.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det ett himla springande tvärs över flygplatsen 4 ggr om du kommer med tåget...

Senator med LH + LOT businessbiljett = business lounge.

För att komma in i guldloungen med en LOT-biljett måste senatorkortet vara från LOT.

Peter C Carlsson skrev:Senator med LH + LOT businessbiljett = business lounge.För att komma in i guldloungen med en LOT-biljett måste senatorkortet vara från LOT.Klicka för att utvidga...

Måste vara ett missförstånd för det finns väl inget Senator från LOT. Senator är ju Senator på hela M&M.

M&M-korten är ju "brandade" med ett flygbolag. När jag signade upp mig för ett tag sedan (för matchningen) fick jag välja på alla bolag inom LH Group plus LOT och något bolag till. Valde av någon anledning Lufthansa och det känns som om därmed Lufthansa är det bolag som huvudsakligen kommunicerar med mig. På boardingkorten står det "LH SEN"

Peter C Carlsson skrev:Senator med LH + LOT businessbiljett = business lounge.För att komma in i guldloungen med en LOT-biljett måste senatorkortet vara från LOT.Klicka för att utvidga...

AABack2ARN skrev:M&M-korten är ju "brandade" med ett flygbolag. När jag signade upp mig för ett tag sedan (för matchningen) fick jag välja på alla bolag inom LH Group plus LOT och något bolag till. Valde av någon anledning Lufthansa och det känns som om därmed Lufthansa är det bolag som huvudsakligen kommunicerar med mig. På boardingkorten står det "LH SEN"Klicka för att utvidga...
Men det valet avgör väl bara vilken färg kortet har och möjligen vilka reklamutskick man får?

Tomas E skrev:Men det valet avgör väl bara vilken färg kortet har och möjligen vilka reklamutskick man får?Klicka för att utvidga...

Det är tydligt att det avgör mer än så. Jag har också fått frågan när jag gick in i en lounge vilket Senatorkort jag har (det var dagen då crowdsourceskitet hände så de kunde inte se det automatiskt utan fick visa).

AABack2ARN skrev:M&M-korten är ju "brandade" med ett flygbolag. När jag signade upp mig för ett tag sedan (för matchningen) fick jag välja på alla bolag inom LH Group plus LOT och något bolag till. Valde av någon anledning Lufthansa och det känns som om därmed Lufthansa är det bolag som huvudsakligen kommunicerar med mig. På boardingkorten står det "LH SEN"Klicka för att utvidga...

Gamla konton fick inte välja och det är baserad på vart man är registrerad. LH tog hand om ROW ink sverige. LX för CH residents. OS för AT och LO för PL.

Rörigt...

Jag har inom kort en flygning med Austrian i economy med en statuslös kompis.

Är själv Senator hos LH.

Fast track spelar ju ingen större roll på ARN numera men lounge?

1ClassJocke skrev:Rörigt...Jag har inom kort en flygning med Austrian i economy med en statuslös kompis.Är själv Senator hos LH.Fast track spelar ju ingen större roll på ARN numera men lounge?Klicka för att utvidga...
Du har loungetillgång och kan ta med en gäst, i värsta fall får du prata med loungedraken om automatiken inte fungerar (för mig har grinden funkat automatiskt).

Back