Timotey skrev:Har bara flugit OSL-LYR och då ska man sitta på höger sida men har för mig att flyger man TOS-LYR ska man sitta på vänster sida@Aurorakan nog bekräfta dettaKlicka för att utvidga...
Jan Fredrik skrev:Hva med returen? Venstre side?Klicka för att utvidga...
micsjo skrev:Hem är det höger sida. Om piloten är på humör och det är sikt så tar han ett ärevarv runt Björnön och det blir högervarv.Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Nårtid har du vært med på dette? Bjørnøya har ca "aldri" klarvær, og av de 100 gangene jeg og familien har flydd mellom longyear og fastlandet siden 1997 har det aldri skjedd :OKlicka för att utvidga...
Bryant skrev:Jag har flugit till Svalbard en gång, då var det klart över Björnön och den pekades ut av piloten.Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Ja, men det er stor forskjell på å peke den ut, og å gjøre varv (altså ta en 360graders sving?) rundt øyaKlicka för att utvidga...
Bryant skrev:Jo, men du skrev att Björnön aldrig har klart väder. Därav min kommentar.Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Nei, jeg skreiv at det var rart å høre om en 360graders sving over bjørnøya fordi det for det første sjeldent er klarvær (sjeldent = nesten aldri), og for det andre at jeg aldri har hørt om det på mange, mange års pendling mellom øya og fastlandetKlicka för att utvidga...
Bryant skrev:Måste vara norskan som gör det då. Tolkade det som att det aldrig är klart över björnön.Nårtid har du vært med på dette? Bjørnøya har ca "aldri" klarvær, og av de 100 gangene jeg og familien har flydd mellom longyear og fastlandet siden 1997 har det aldri skjedd :OKlicka för att utvidga...
TheEagle skrev:Fick en speciell inflygning till LYR en gång. Vi gick ner till ca 3000 fot när vi närmade oss ögruppen och höll den höjden när vi flög över ön i typ en halvtimme. Dessutom tippade piloten planet åt höger när vi flög över Barentsburg för att de som satt på höger sida skulle se bättre. Enligt personal på flygplatsen var det en högst ovanlig inflygning. Men förklaringen var enkel. H.K.H Kronprinsessan Victoria satt på jump seat.Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Nårtid har du vært med på dette? siden 1997 har det aldri skjedd :OKlicka för att utvidga...