Vad är det för dokument de efterfrågar?Juraj skrev:Bifogade du några filer eller bara fyllde i formen på webbsidan? Jag fyllde bara i formen, sedan väntade i två-tre dagar och idag blev jag tillsagd att komplettera med 9 stycken olika dokument.Klicka för att utvidga...
Australien har haft stora problem med organiserad brottslighet från organisationer som härstammar från Balkan. Framförallt drogrelaterade brott. Kan ha inverkat.Juraj skrev:Anledningen till resan, planen hur resan ska se ut, sedan vad jag planerar göra efter resan, mina bank transaktioner sedan tre månader tillbaka, ett brev från min arbetsgivare där min lön framgår, en kopia på mitt pass, the works.Det är nog relevant att nämna att jag inte har svenskt utan kroatiskt pass, men båda är ju EU-pass så de borde vara likvärdiga för dem.Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:vad är skillnaden mellan601Electronic Travel Authority (subclass 601)651eVisitor (subclass 651)Har svenskt pass och behöver bara 2 entry och typ 2-3 dagar per vistelse inom en månad.Vilken ska man söka egentligen?Klicka för att utvidga...
Jag och min fru ansökte eVisitor innan vi åkte till Nya Zeeland med en stopover på utresan och en transit och på hemresan i Australien för att det var enklare.ACervin skrev:651 eVisitor ger 12 månader fritt in och utresande med möjlighet att stanna 3 månader per gång. Normalt skall det vara snabbt och enkelt att få online. Någon kopia av passet tror jag normalt inte behövs, passnummer räcker.eVisitor Online ApplicationKlicka för att utvidga...
Svar på fråga 1 är ja, svar på fråga 2 är nej, endast ett referensnummer!?ACervin skrev:Har du ansökt via det som heter ImmiAccount? Har du fått ett visa nummer?Klicka för att utvidga...