Mr Planning skrev:Förvisso, men det går säkert att boka vilket jag läst om, så att man hamnar i rätt kategori.Liten gråzon det där får man väl säga.Klicka för att utvidga...
igelkotten skrev:United uppgav också att man enbart kan flyga kuba-linjerna om man har amerikanskt eller kubanskt pass, men eftersom jag inte sett den infon någon annanstans så är jag inte helt hundra på att hon på kundtjänst hade 100% koll.Klicka för att utvidga...
Det ingår väl reseförsäkring i alla svenska hemförsäkringar?PP4EH skrev:Jag har ingen reseförsäkring via min hemförsäkringKlicka för att utvidga...
Ja fast jag är inte skriven i sverige, så problemet består.ekf skrev:Det ingår väl reseförsäkring i alla svenska hemförsäkringar?Klicka för att utvidga...
Okej, då funkar ju inte det såklart.PP4EH skrev:Ja fast jag är inte skriven i sverige, så problemet består.Klicka för att utvidga...
Super, så du behövde inte ens ett visum ?Travel skrev:HejNyss hemkomna från Cuba.Inga problem alls med varken visum eller annat.Ingen frågade efter försäkring och vi var ett stort sällskap så risken torde vara minimal.Att tänka på:Gör av med dina CUC innan du går igenom security, efter det kan du bara betala med västvaluta och inga kort!Vi gav våra sista slantar till städerskan.I övrigt var Cuba fantastiskt.Klicka för att utvidga...
Super tack snälla för infon, om du har något mer som kan komma till nytta så skicka gärna PM eller skriv här.Travel skrev:Flög via Miami, köpte visum för 100 USD vid incheck på flygplatsen.Cigarrerbjudanden överallt, köpte Cohibas, förhoppningsvis äkta.Om inte så får det sorteras in under "supporting the cuban people"Stor brist på det mesta, vi hade en extraväska laddad med allt från tandkräm,tamponger till kläder och skor.Mycket uppskattade giveaways.Klicka för att utvidga...
Travel skrev:HejGör av med dina CUC innan du går igenom security, efter det kan du bara betala med västvaluta och inga kort!Vi gav våra sista slantar till städerskan.Klicka för att utvidga...
Vad tror ni är bäst?JoelG skrev:Nja, man kan växla CUC till EUR exempelvis efter säkerhetskontrollen. Efter säkerhetskontrollen är det en "korridor" innan man kommer till avgångshallen. Direkt till höger innan korridoren tar slut finns det ett växlingskontor. De tar även emot mynt. Som jag tolkade var växlingsraten ungefär samma som hotellets.Klicka för att utvidga...
PP4EH skrev:Samma sak med Pesos, ska man växla på forex i sverige eller ta ut när man landat på flygplatsen i CUN.Man behöver ju kontanter ganska omgående så det blir flygplatsen oavsett.Klicka för att utvidga...