Senaste nytt

Lounge Access LTG och Light biljetter

Sitter i lufthansas lounge nu. Pratade lite med en mycket trevlig kvinna i desken och hon bekräftat att vi från SAS inte längre har tillgång till Senator på LHR sedan 1/10. Detta beror på att det är högt tryck här och eftersom vi numera är partners och inte med i själva alliansen har dom valt denna lösning för att minska trängseln i Senator.

Just nu är det väldigt lugnt och skönt på businesssidan och gott om platser att välja att sitta på.

Kanske inte behöver ytterligare bekräftelse men kom in i Lufthansa Business Lounge med SAS Ekonomi (Eurobonusbiljett). Är Skyteam Elite Plus och (såklart) EBG men det var inte SAS Eurobonus och Gold jag kom in på utan Skyteam Elite Plus.

Senator delen dock var off-limits för SAS flygningar även om jag drog upp och visade samt försökte blippa Senator kortet. Säkert working as designed men tänkte ändå rapportera.

Nu sitter jag jag i Singapore Airlines loungen där Skyteam Elite Plus inte spelade någon roll. Heller inte Star Alliance Gold (Senator kortet) utan goa gamla Eurobonus Gold behövde blippas innan computer says yes och visade grönt.

Toppen