Senaste nytt

Hotell i Miami juni 2026, < 3000 SEK / natt

eddo

Medlem
Vi kommer att bo i hus i Miami under några veckor i sommar. Första gången för oss i den delen av USA. Behöver dock ett hotell första tre nätterna i slutet av juni. Försöker hålla nere budgeten så mycket det går, har någon ett tips för runt 3000 SEK/natt (eller lägre) för 2 pers? Perioden är 26-29 juni.

Man kommer ju inte särskilt långt med den budgeten inser jag så vi har inte jättehöga krav förutom att vi önskar ett förhållandevis tryggt område, rent och fräscht samt om möjligt en ok pool.

Letar runt som bara den och har en avbokningsbar bokning på The Vagabond Hotell Miami för 900 USD / 3 nätter. Har någon erfarenhet från det hotellet eller andra tips tar jag tacksamt emot det!

Ser att det finns flera äldre trådar. Kan dock inte svara i dessa av någon anledning trots att de ej är låsta. Tänker att det hänt mycket på de senaste åren så kanske lika bra med en ny tråd.

Tyvärr inga tips eller erfarenheter men värt att tänka på är att Miami är en VM-stad med matcher 24e och 27e. Jag skulle oavsett boka snarast möjligt. Högst tveksamt att priser och utbud går åt det bättre hållet närmaste halvåret.

Är i sådana situationer tipsen i denna tråd kan vara bra då poängpriserna i många program inte påverkas på samma sätt som revenuepriserna när det är arrangemang. Dock kan många av de billigare poängrummen redan vara uppbokat men något finns det säkert (ser ut så när jag kollar lite snabbt hos Hilton):

@TP12 bra idé, det ska jag kika på. Tack för tips!
Tyvärr inga tips eller erfarenheter men värt att tänka på är att Miami är en VM-stad med matcher 24e och 27e. Jag skulle oavsett boka snarast möjligt. Högst tveksamt att priser och utbud går åt det bättre hållet närmaste halvåret.
Exakt, VM är åtminstone en av anledningarna till att vi åker (plus att vi hittade business dit med AF). Jag har just därför också bokat The Vagabond (avbokningsbart) ifall att vi inte hittar något bättre. Men tar gärna emot andra tips om någon har, alternativt erfarenheter från det hotellet.

Från 29e har vi redan hus bokat så det är just 26-29/6 vi letar hotell.

Toppen