Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Skulle tro att det är en kombination av många saker. Allt tar mycket längre tid när det är snö. Brist på terränggående baggagefordon. Många plan skall hanteras samtidigt vilket gör att Menzies (som jag tror är deras handling agent) får ta saker i tur och ordning. Det är inte helt otroligt att de prioriterar att få iväg plan och då prioriteras att lasta ur planen så snabbt som möjligt och sedan fylla dem igen med nytt baggage. Då hamnar att få ut baggage på bandet längre ner i kön. Men två timmar innan ens första baggage kommer ut på bandet känns ändå som ganska lång tid.

Strul får vår del också när bagaget är kvar på Arlanda efter att vi flög med SK10 till LLA igår. Det var dock självförvållat då vi använde "same day change of flight" för LLA-ARN efter att ha ankommit från MRU-NBO-CDG-ARN. Hade inckeckat bagage hela vägen men när appen tillät det valde vi ta risken och göra ändringen när vi anlände till ARN, trots att det väl inte ska fungera med incheckat bagage, för att slippa vårt 10h stopp på ARN (pga avsaknad av awardplatser på tidigare flyg). Personalen i loungen försökte hjälpa oss att få med bagaget ändå men det misslyckades uppenbarligen.

Ringde bagageservice på LLA vid lunch idag då vi inte hört något ännu och de berättade att de hade det lite kaotiskt med 40 försenade väskor som anlände med sista flyget igår och ytterligare 40 st med morgonflyget idag. o_O

Haha så sant, brände förbi mig i kaoset på E4an imorse i 90-100, i vänsterkörfältet när resten av trafiken lunkade fram i 60-70 :D
Har också hänt att flygbussen tar en sväng via McDonalds/ST1 söder om Rosersberg, för att det är snabbare än att sitta i kön som står på E4:an. Flinade gott åt den.

Hur många gånger kan man använda ordet ”kaos” i en rubrik?

Är väl ingen som har en spåkula men vad tror vi om utresa med SAS ARN - LHR på onsdag förmiddag och vidare med Virgin LHR - LAS. Kan boka av både bonusbiljetten och hotellet någon dag innan så hellre det än att sitta på flygplatsen med möjliga förseningar då jag bara har 3 dagar på plats i LAS samt inte kan bli försenad hem den 11/1. :)

Är väl ingen som har en spåkula men vad tror vi om utresa med SAS ARN - LHR på onsdag förmiddag och vidare med Virgin LHR - LAS. Kan boka av både bonusbiljetten och hotellet någon dag innan så hellre det än att sitta på flygplatsen med möjliga förseningar då jag bara har 3 dagar på plats i LAS samt inte kan bli försenad hem den 11/1. :)
Ligger inga väder varningar kvar och de har rätt gott om tid att leta upp väskorna tills dess...

Toppen