Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Dyker ju fortfarande upp en hel del udda alternativ t ex ATL-CDG-GRU eller ICN-CDG-DEL. Är väl ingen på IT som snackar med EB-teamet om vad som bör vara rimligt :oops:
Båda alternativen verkar rimliga för mig, så jag undrar vad som kan vara problemet. Med en mellanlandning får du ju mer värde för pengarna. SAS Award sökmotorn söker ju efter lediga platser, så om det inte finns några tillgängliga på den direkta avgången mellan ATL och GRU, men det finns platser via CDG, borde det visas som ett alternativ.

Båda alternativen verkar rimliga för mig, så jag undrar vad som kan vara problemet. Med en mellanlandning får du ju mer värde för pengarna. SAS Award sökmotorn söker ju efter lediga platser, så om det inte finns några tillgängliga på den direkta avgången mellan ATL och GRU, men det finns platser via CDG, borde det visas som ett alternativ.
Tycker du på riktigt att det är rimligt att flyga via europa från usa när du ska till Brasilien? Att flyga via Paris från Seoul till Delhi är ju bara hål i huvudet.
Tillåts inte enligt nuvarande regler och bör inte göras heller, även om jag personligen hade gjort resan.

Tycker du på riktigt att det är rimligt att flyga via europa från usa när du ska till Brasilien? Att flyga via Paris från Seoul till Delhi är ju bara hål i huvudet.
Tillåts inte enligt nuvarande regler och bör inte göras heller, även om jag personligen hade gjort resan.
Jag anser att det är rimligt att visa dessa alternativ när det inte finns lediga platser på en direkt avgång. Genom att erbjuda tillgänglighet för Eurobonus Partner Award-biljetter kan SAS göra sina kunder glada genom att presentera ett alternativ än inget alls.

Jag anser att det är rimligt att visa dessa alternativ när det inte finns lediga platser på en direkt avgång. Genom att erbjuda tillgänglighet för Eurobonus Partner Award-biljetter kan SAS göra sina kunder glada genom att presentera ett alternativ än inget alls.
Fast dessa ska inte ens gå igenom, det är ju nån nisse på IT som inte lyckats koda korrekt. T ex att man inte ska kunna boka rutter där man åker igenom dyrare zon.

Mer värde för mellanlandning är subjektivt för PAX, men negativ påverkan på SAS iom fixt pris.

Fast dessa ska inte ens gå igenom, det är ju nån nisse på IT som inte lyckats koda korrekt. T ex att man inte ska kunna boka rutter där man åker igenom dyrare zon.

Mer värde för mellanlandning är subjektivt för PAX, men negativ påverkan på SAS iom fixt pris.
Jag håller med dig, och jag vill lyfta fram att jag tycker det är bra att SAS visar ett resultat, även om det inte är den mest optimala rutten. Jag ser det som en positiv aspekt att det finns ett alternativ, även om det kanske inte är det snabbaste eller mest tekniskt korrekta enligt biljettreglerna. Jag anser fortfarande att det är värdefullt för SAS att presentera detta alternativ. Det ger oss möjlighet att boka bonusbiljetter med SkyTeam, vilket annars skulle kunna leda till besvikelse om det inte fanns några tillgängliga biljetter alls.

Det är ju bara en "error fare", och ju mer man påtalar att dom existerar ju snabbare kommer dom försvinna om man vill ha dom kvar.

I det långa loppet är det ju bara en extra hög kostnad för SAS, jag är inte jättesugen på höga onödiga kostnader för SAS, pengar dom lika gärna kunnat lägga på att skriva dyrare och bättre avtal med korrekta rutter för att skapa bättre tillgänglighet.

Bättre dom kunde lära sig göra rätt och korrekt från början så kanske dom har lite mer mariginal på balansräkningen och har råd att signa bättre avtal med sina partners. (Ja jag fattar att inte just denna puck kommer göra att det helt magiskt dyker upp tillgänglighet till BKK i mängder den 23/12 varje år som folk tror dom ska få när dom signar upp på ett Amex, men många bäckar små det lär inte vara den enda delen hos SAS som fuckar upp och kostar onödiga pengar.)

Toppen