Senaste nytt

Oslo City till Oslo flygplats, minimum tid?

TjudöBoy

Medlem
Min fru skall på kurs i Oslo, kursen slutar 15:00. Vilket är det tidigaste flyget hon kan ta från OSL till Arlanda?
Hon skall vidare från Arlanda med flyg till London 19:40

Jag skulle satsa på ett flyg vid 17. Tidigare än 1630 och det kan bli riktigt tight ifall flygtåget inte går som det ska eller om det är kö någonstans.

Du måste nog ge lite mer information. Lämpligt kan vara att t ex ange veckodag. Du skriver inte heller något om med vilket bolag din fru ska flyga med från Stockholm till London, nödvändig info.

882 går t ex 16:00
488 går t ex 17:05

Någon senare avgång skulle jag inte våga mig på om det är separata biljetter det är tal om.

Du måste nog ge lite mer information. Lämpligt kan vara att t ex ange veckodag. Du skriver inte heller något om med vilket bolag din fru ska flyga med från Stockholm till London, nödvändig info.

882 går t ex 16:00
488 går t ex 17:05

Någon senare avgång skulle jag inte våga mig på om det är separata biljetter det är tal om.

Sorry, så blir d när man tar för givet att man åker SAS i norden :D:oops: D e en fredag och med SAS från Oslo till Arlanda och vidare till London, dock på separata biljetter. Hon har tyvärr incheckat baggage så hon måste ut på Arlanda å checka in på nytt men d kan väl inte ta allt för länge skulle jag tro.

Sorry, så blir d när man tar för givet att man åker SAS i norden :D:oops: D e en fredag och med SAS från Oslo till Arlanda och vidare till London, dock på separata biljetter. Hon har tyvärr incheckat baggage så hon måste ut på Arlanda å checka in på nytt men d kan väl inte ta allt för länge skulle jag tro.
OK. Du har egentligen bara de två flighter jag redan nämnt att välja mellan och jag har svårt att se att man hinner med 882 kl. 16:00 om en kurs slutar 15:00 i centrala Oslo. Då blir det alltså 488 kl. 17:15 vilket gör att du landar 18:15. Nästa flight, 1484, landar 19:15.

Men visst, det räcker med en dryg timmes försening på 488 så är din fru sannolikt körd. Särskilt om hon har incheckat bagage. Enda tipset där kan möjligtvis vara att länka bokningar, se tråden nedan. Detta kan (med betoning på kan) också göra det möjligt för din fru att slippa hämta ut bagage och checka in igen.

Checka in två olika SAS bokningar samtidigt? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tack för hjälpen och tipsen, får försöka ordna det åt henne:) Ngn som vet om d e snabbare med Flytoget än med en förbokad taxi? D blir ju några hundringar dyrare med en taxi men då blir d ju door 2 door så att säga, mindre som kan strula för frugan kanske;)

Flygtåget är det absolut smidigaste sättet att ta sig till Gardemoen. Taxi kan fastna i trafik och skit men flygtåget strular väldigt sällan.

19 minuter med Flytoget är oslagbart från Oslo S. Dessutom har de ju sin resegaranti också.

Glöm inte att boka via appen och ange eurobonusnummer så får du 100 poäng.

Edit: Jag antar att ni kollat på pris med flyget direkt OSL-LHR kontra OSL-ARN först och vaska ARN-LHR? Så blir det ju inte så stressigt.

Flygtåget är det absolut smidigaste sättet att ta sig till Gardemoen. Taxi kan fastna i trafik och skit men flygtåget strular väldigt sällan.
Enig. Eftersom norrmän sällan arbetar längre än kl 15 är det då köerna uppstår. Oslo är ett trafikmässigt kaos.

Enig. Eftersom norrmän sällan arbetar längre än kl 15 är det då köerna uppstår. Oslo är ett trafikmässigt kaos.
Flygtåget utan att tveka en sekund. Kan utan problem ta över en timme med taxi, och har man lite otur på det kan det lätt ta två. Har en kollega som det tog runt 4 timmar med flygbuss en gång...

Visst kan det vara störningar på Flygtåget också ibland, det kan det alltid. Men i tidningen i Oslo får man räkna med någon form av problem varje gång i princip...

Toppen