igelkotten
Medlem
Min (långsamma) mor klarade samma transfer med 20 min försenat flyg från ARN utan problem, dvs på 40 minuter. Inte optimalt dock så klart
MCT är väl 1h om jag kommer ihåg rätt så inom gränsen. Så länge det inte blir förseningarna eller bussgate är det relativt gott om tid.Har en timmes transfer i Frankfurt och har bokat min 2-4-1 businessresa (t. o. r Stockholm - Singapore) via Star Alliance bonusresor (sas.se), man kan ju tycka att det då borde vara ok transfertid eftersom det gick att boka, men känns rent spontant lite snävt med tid.....
............................................................................................................................................................
Stockholm ARN – Frankfurt FRA 18:50 – 20:55 (2h 5m)
Avgångsterminal 5 – Ankomstterminal 1 Lufthansa
Frankfurt FRA – Transfertid: 1h
Frankfurt FRA – Singapore SIN 21:55 – 17:15 (12h 20m)
Avgångsterminal 1 – Ankomstterminal 0 Singapore Airlines
............................................................................................................................................................
Detta med den egna bussen och snabba passkontrollen man kan få åka vid kort transfertid, gäller det även om man ankommer med Lufthansa men ska vidare med Singapore Airlines?
Om man missar anslutningsflighten, är det Lufthansa man då ska vända sig till eller Singpore Airlines?
Tack för info, håller tummarna att jag slipper då jag saknar högre medlemsstatus. Ersätter de hotellet man bokat i Singapore som man inte kan nyttja pga förseningen?Om du har status så påpeka gärna detta, ta med medlemskortet. Det kan tex dels göra skillnad på om de försöker ringa Singapores biljettkontor I Singapore, och var du får övernattning. En person jag pratade lite med som också missat sitt flyg hamnade på något hotell långt från flygplatsen, medan Star Alliance guld fick rum på flygplatshotellen och gångavstånd till flygplatsen.
Tack för info, håller tummarna att jag slipper då jag saknar högre medlemsstatus. Ersätter de hotellet man bokat i Singapore som man inte kan nyttja pga förseningen?