2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Crille81 skrev:Tankade i torsdags ca. 34l på en bemannad station, igår (fredag) trillade det in 68p. Jag drog först mitt EB kort och det kom upp att bonuskortet ej var giltigt eller liknande. Poäng verkar ju komma ändå eller det är ändrat så det inte blir klumpsumma/månad mer?Klicka för att utvidga...

På bemannad skall du ju få 2 kr per liter så det stämmer bra. Med dubbeldippen fick man ju det dubbla..

Kimmen00 skrev:På bemannad skall du ju få 2 kr per liter så det stämmer bra. Med dubbeldippen fick man ju det dubbla..Klicka för att utvidga...

Det är ju det jag vill komma till att dubbeldippen verkar fungera trots att automaten sa att kortet var ogiltigt. Kommer ju alltid en klumpsumma med poäng när varje månad börjar.

Crille81 skrev:Det är ju det jag vill komma till att dubbeldippen verkar fungera trots att automaten sa att kortet var ogiltigt. Kommer ju alltid en klumpsumma med poäng när varje månad börjar.Klicka för att utvidga...

Enligt utsago ovan så har klumpsumman ersatts av direkt postning av poäng inom 1-2 dagar efter tankningen.

marbe166 skrev:Enligt utsago ovan så har klumpsumman ersatts av direkt postning av poäng inom 1-2 dagar efter tankningen.Klicka för att utvidga...

Kan bekräfta det. Jag har fått 92poäng 1apr och 98poäng 6apr.

Stämmer med de tankningar jag gjort 31mar och 5apr. Så verkar gå på 1 dag.

samet skrev:Kan bekräfta det. Jag har fått 92poäng 1apr och 98poäng 6apr.Stämmer med de tankningar jag gjort 31mar och 5apr. Så verkar gå på 1 dag.Klicka för att utvidga...

Men så har det väl alltid varit? Frågan är om klumpen kommer månaden efter framöver.

I april fick jag en klump.

pswe skrev:Men så har det väl alltid varit? Frågan är om klumpen kommer månaden efter framöver.I april fick jag en klump.Klicka för att utvidga...

Tidigare har man fått poäng från EB-kortet dagen efter. Klumpen i månaden var från anslutet kort.

Nu funkar inte dubbeldipp med EB-kortet längre. Men istället får du omgående från det anslutna kortet.

Ingen klump per månad längre.

samet skrev:Tidigare har man fått poäng från EB-kortet dagen efter. Klumpen i månaden var från anslutet kort.Nu funkar inte dubbeldipp med EB-kortet längre. Men istället får du omgående från det anslutna kortet.Ingen klump per månad längre.Klicka för att utvidga...

Vet du att klumpen var från det anslutna kortet eller gissar du?

pswe skrev:Vet du att klumpen var från det anslutna kortet eller gissar du?Klicka för att utvidga...

Vet. Eftersom jag i början, innan jag kände till dubbeldippen bara använde mitt anslutna kort.

När jag sedan såg denna tråd, började jag dubbeldippa och fick då småposter efter varje tankning.

Någon som varit med om att få fel poäng från Preem?

Tankade 48 liter igår på bemannad station i Göteborg. Fick 24 poäng, borde fått 96...

Ringde till Preem och reggade ett till Amex Elite för en familjemedlem men kopplat till mitt eurobonus konto.

Jag fick 2 alternativ..

Antingen 15öre per liter i rabatt eller 2p per liter.

Sen får man ju 20p per 100kr spenderat.

Tankar man 100l till ett pris på 15kr/l så blir det ju 500p.. och 1500kr för tankningen

Eller om man tar rabatten så blir det 300p och 1485kr.

Det är väl ganska givet att man tar 200p istället för 15 kr. right? eller tänker jag fel.

Här var alltså förklaringen till att Eurobonuskortet inte funkar i Preems automater längre. Som BCare gråter man onekligen en skvätt över att det sköna trippeldippandet devalverats till futtigt dubbeldippande. Bor man som vi i småstad med två bilar, ungar som håller på med tre olika lagidrotter och långt till släkt och vänner blev det trots allt en del goa extrapoäng. Men det kommer alltid nya möjligheter!

PP4EH skrev:Ringde till Preem och reggade ett till Amex Elite för en familjemedlem men kopplat till mitt eurobonus konto.Jag fick 2 alternativ..Antingen 15öre per liter i rabatt eller 2p per liter.Sen får man ju 20p per 100kr spenderat.Tankar man 100l till ett pris på 15kr/l så blir det ju 500p.. och 1500kr för tankningenEller om man tar rabatten så blir det 300p och 1485kr.Det är väl ganska givet att man tar 200p istället för 15 kr. right? eller tänker jag fel.Klicka för att utvidga...

Jag brukar jämföra med poängration som övriga tjänster ger. Avis hyrorna låg för mig på runt 13poäng per krona, vilket är riktigt bra. Här är det samma så jag skulle ta poängen eftersom det är långsiktigt det ”rätta”.

Sen är det lite synd att det kommer ta otroligt lång tid för enkom denna deal att generera en bonusresa, men hey, många bäckar små heter det ju.

Skaffade mitt MC i slutet på april, reggade kortet på Preems hemsida, men i appen så finns tankningen och poängen för själva beloppet, men ingen poäng för ex antal liter tankade. Ringde Preem idag som bekräftade att kortet var kopplat till Eurobonus, men att hon inte visste varför man inte kunde se poängen...hmm, någon som har koll när poängen skall trilla in och synas i appen?

Immortalis skrev:Skaffade mitt MC i slutet på april, reggade kortet på Preems hemsida, men i appen så finns tankningen och poängen för själva beloppet, men ingen poäng för ex antal liter tankade. Ringde Preem idag som bekräftade att kortet var kopplat till Eurobonus, men att hon inte visste varför man inte kunde se poängen...hmm, någon som har koll när poängen skall trilla in och synas i appen?Klicka för att utvidga...
brukar ta 2-4 dagar efter tankning för mig.

Pratade med SAS Eurobonus Mastercard, som hänvisade mig till SAS Eurobonus, som hänvisade mig till Preem. Enligt Preem har dom haft en bugg, och dom har inte överfört informationen om ex antal liter tankade hos dom, därav att jag inte erhållit poängen för detta. Kunde dock se poängen på det tankade beloppet och denna poängintjäning i appen ganska omgående.

Tim Karlsson skrev:Stort tack!@HafermannKlicka för att utvidga...
2 Eurobonus Extrapoäng/liter på bemannad station + ev. 15/20 poäng/100 kr om du ansluter tex Amex Sas Premium eller Sas Amex Elite.

Så med andra ord, 50 liter diesel genererar ca: 270 Eurobonus extrapoäng totalt.

Jag tankar ca 170-200 liter diesel/månad och använder Amex Elite, så det blir lite poäng i alla fall.

"2 poäng/liter på bemannad station" = "2 poäng/liter vid tankning i kortautomat på bemannad station"?

Back